2020/10/09

Nyári beszámoló ősszel

Valahogy úgy érzem, nem a nyugdíjasok rejtvényt fejtő, sorozatokat néző, sétálgatós, kávézós életét éljük Aranyemberrel. :) Különösen Ő nem, aki fizikálisan is nagyon aktív! Én csak a hátteret biztosítom.

Nyári történéseink.

Ahogy vége lett az iskolának, leszüreteltük a meggyfákat, eltettem télire és már indulhattunk is a tengerpartra.
Szerencsések voltunk, sikerült együtt nyaralni a nagy családdal pont akkor, mikor elmúlt a karantén, semmi nem volt tiltva, iskola után, június legvégén, július elején. Ha visszanézek, talán ez a hét volt a legbiztonságosabb.
Nagyon ügyeltünk, folyamatos kézmosás, fertőtlenítés, ha kellett, maszk.
Itthon mindenki bepakolt az autójába (3 autóval mentünk) egy hétre való élelmiszert - vízzel, kenyérrel, hússal, zöldséggel, stb. -, hogy Horvátországban ne kelljen vásárolnunk.
Kora reggel indultunk és meg sem álltunk a szállásig. Látszott, hogy előttünk még senki nem járt a házban ebben a szezonban (valószínű utánunk sem).
Bepakoltunk a két hűtőbe, fagyasztóba és irány a karnyújtásnyira lévő tenger! :)


Ebben a picurka faluban nagyon kevesen élnek. A turisták még fel sem ocsúdtak a tiltás eltörlése alól, s ha igen, nem sokan mertek elindulni. Így a helyi néhány fürdőzőn kívül kb. mi töltöttük ki a falu strandját, ami nagyon jó érzés volt. Biztonságban tudtuk magunkat, de azért a kisördög mindig ott bujkált bennünk kis izgalmat generálva, nehogy mégis, valahogy elkapjuk ezt a szörnyűséget!...
Szerencsére mindenki egészséges maradt és nagyon jól éreztük magunkat így, együtt, mint minden évben.:)
Hazaérkezésünk után felbátorodtak a magyar tengerpartra utazók és elindult egy nagy, nyaralós hullám, ami hosszú várakozással járt a határnál, stb. Ezt megúsztuk!

Itthon várt rám kb. 50 kg sárgabarack eltevése. Lett pár üveggel...:))

Közben sokat jártunk le a falu végére, a kis tóhoz. Majdnem napi szinten viszem oda a kutyát most is sétálni, imád "pockozni" a parton!:)
Szerencsénk van a lakhelyünkkel, mert bármilyen karantén esetén kimehetünk a dombra, lemehetünk a tóhoz, nincsenek emberek, vagy utóbbinál ha van is, száz méteres ívben kikerülhető! :)
Nézzétek a filmet!


A nagy meleg napokon nem bírtuk ki és bevetettük magunkat a vízbe. Nagyon kellemes, akár az orfűi tó. A vize tiszta, az alja ugyan agyagos, de nem feltétlen kell lelépni, a zsilipnél lépcsőn lehet bemenni és elrugaszkodni. Úszásra kiváló, a közepén és a zsilipnél 2-3-4m mély is lehet. A keleti fele, illetve a félsziget környékén sokkal sekélyebb.
Egyedüli pancsolók voltunk ebben a szezonban. Nincs tábla, ami tiltaná a fürdést, de mindenki bizalmatlan, bizonytalan, nem mernek, vagy nem akarnak fürdeni. Nem baj! :) Mi nem sokat vacilláltunk és nem bántuk meg! Újabb örömforrás lett.
A gyerekek levitték a sup-nak nevezett vízi járművet és attól kezdve nem volt megállás.

Vízreszállás

Sajnos a tavat most ismét leeresztik - már egyszer megtörtént -, mert újabb hiányosság derült ki a kivitelezésben, s mivel még garanciális, - remélhetőleg - gyorsan megoldják a problémát! Úgy gondolom, ha idén már fürdeni nem is, de amint befagy, korcsolyázni mehetünk!;)
A hattyúkat, gázló- és egyéb madarakat sajnálom, mert szépen ide szoktak. A kis halakról nem is beszélve!...


Zubog a víz a Baranya-csatornába


Így elég kiábrándító :(



Az idén különösen jól jött ez tó, pótolta a dunai zátonyunkat, ahova nem mehettünk táborozni, mert a vízállás egész nyáron nagyon magas volt. Igaz, egy szeptember eleji kiruccanást tettünk barátainkkal. Épp hogy elfértünk a zátony kilógó homokpadján párórás fürdésre, napozásra, ami isteni volt! :)



Utána meghívtak minket egy fantasztikus - általuk főzött - halászlére, így mégsem telt el Duna és igazi "lé" nélkül a nyár! :)


Aranyember, a domboldalunkon felépítette az általa és unokák által kigondolt és kivitelezett kilátót. Már csak némi festés van hátra és felavatjuk! :) Csodálatos lett! Fentről ilyen a kilátás.





Fantasztikus, igaz? :) Majd egy külön posztban megmutatom, hogy épült.


A nyár folyamán természetesen megültünk jó pár névnapot, születésnapot - egy szép kerek is volt köztük -, ami komoly sütés-főzésekkel, finom ételekkel és sok-sok plusz kilóval járt...:) Néhány fotó ezekről is, a teljesség igénye nélkül.





A szokásos, "összunokás" Turbó-tábor idén csak Boldizsárra korlátozódott, mivel a nagyoknak más programjuk volt.
Legnagyobb fiú unokánk szorgalmasan végigdolgozta a nyarat egy büfében. Nagyon büszkék vagyunk rá!
Voltak, akik naponta kajak edzésekre, illetve versenyekre jártak, vagy éppen barátokkal, barátnőkkel töltötték az iskola előtti utolsó hetet.
Be kell látnom, hogy ők is öregszenek..:D Hamarosan 18 éves lesz a két nagy, nincs igény már holmi Turbó-táborra!:)) Jön az érettségi, aztán az ÉLET!
A kisebbek is gimnazisták már. Még szerencse, hogy Boldi itt van nekünk!!!💖 Vele nagyon izgalmasat táboroztunk, csak a gyümölcsszedést nem szerette - épp a szeder volt aktuális. Utálta!:))) Sajnos, a napi programban mindig szerepelt egy kis munka is. Viszont utána sokat kísérleteztünk, amit nagyon szeretett!:)





Az idén termett tíz éves bokrainkon először som! Aranyember nagyon mondogatta, hogy próbáljuk ki, milyen ez lekvárnak! Nekem eszembe nem jutott volna! A nagy család épp itt volt és kihasználtam őket - elég unalmas és végtelennek látszó tevékenységnek tűnt egyedül leszedni! Szülőkkel együtt a gyerekek sem morogtak, úgyhogy lett tíz kiló és életemben először somlekvárt főztem. Kissé szkeptikus voltam, hogy ebből a fanyarságból hogy lesz jó ízű bármi is..., de aztán lett! Finom!!!
Aranyember hősiesen passzírozta, én meg az egyebeket vállaltam. Elkészült a meglehetősen nagy mennyiség ebből is.

A pizzaszószról nem írtam, amiből négyszer tettem el a nyár folyamán, kb. 80 üveggel lett, az almát reszelve, párolva, vaníliásan palacsintába most, legutóbb készítettem és biztos kihagytam egy csomó mindent, mert a kamrában egy gyufa nem fér már el a polcokon, dugig vagyunk!:) Ami egyáltalán nem baj, ebben a pandémiás időszakban. Még egy kis birs kéne, de az sajnos nincs. Sajtnak. Karácsonyra... ha elállna..;)

Biztos vagyok benne, hogy rengeteg dolgot kihagytam, de nagyjából itt tartunk most.
A gyerekeink, unokáink iskolába járnak. Ki tanítani, ki tanulni. Nagyon féltem őket! Mindegyikőjük iskolájában vannak fertőzöttek, karanténosok és ki tudja, talán hordozók is. Valószínű. Ezért ismét "eltávolodtunk" egymástól, "jobb a békesség" alapon, nehogy bármelyikünk, bárkinek átadjon ebből a cudar vírusból!
Mi sokat vagyunk a jó levegőn, szedjük a vitaminokat és próbálunk nem sokszor kimozdulni. Csak, ha nagyon muszáj. Remélem megússzuk!

Ezt kívánom minden kedves bekukkantómnak is, ha egyáltalán még jár erre valaki! :(
Vigyázzatok magatokra, egymásra!!!

U.i.: új felülete van ennek a bloggernek és nem tudom kezelni, bocs, a rendetlen bekezdésekért, elcsúszott sorokért... és eltűnt egy csomó kép is... és mennyi időmbe telt!? :))) Legközelebb meggondolandó!

6 megjegyzés:

Éva írta...

Örülök hogy jelentkeztél már többször néztem hogy mi van hol vagy? Erre gondoltam hogy a sok program elfoglaltság lekötött. Gyorsan eltelt ez a pár hónap hol munkával hol szórakozással ahogy olvaslak. Vigyázzatok magatokra !

aranyos fodorka írta...

Hurrá-navégre! Én bizony minden nap "benéztem". Dicséretet küldök ezért a szép, alapos beszámolóért és ezek alapján az ember lánya valahogy meg is érti, hogy a blogba-írkálásra nem jutott időd. De !
Szép, értékes, tartalmas volt a nyaratok....
Sajnos a gyerekek felnőnek és "kirepülnek"...Így van ez máshol is, bár fáj az ember elmagányosodó szíve...
A tó ügyét nem nagyon értem, hát ma már egy nyomorult tavat se képesek rendesen megcsinálni, nem a Balaton, és mégis bajok vannak vele...Remélhetőleg jövőre feltelik és élvezhetitek ezt a plusz tájbeli ajándékot, mert azért nem minden falu határában van egy ilyen tó !
A kilátó - most már teljes pompában - nagyszerű és irigylésre méltó. Én hirdetném és belépőjegyet szednék :-)

Igen, a blog-felület/kezelés megváltozott, de ha gyakrabban írnál, megismernéd és megszoknád...Legfeljebb menet-közben morog kicsit az ember. Azért kérlek, ne hagyd abba! Még ha csak ritkán is, de legyen hír rólatok !

Piros írta...

De jó volt olvasni a beszámolót ! A kilátó szuper lett, simán turisztikai célokra felhasználhatnátok (belépövel) A tóval együtt felpörgetné Barátúr ismertségét !! (csak akkor vége lenne a nyuginak). A jöbbnál jobb föztek képeitöl már jól is laktam .

Sviro (Ildi) írta...

Örülök, hogy jelentkeztél, nagyon szeretem olvasni a bejegyzéseid. Jó egészséget kívánok Nektek!

undercover írta...

Nagyon szépek a képeid, és jó lehetett a nyár is, ennyi programmal és unokákkal.
Nem szeretném az okostojást játszani, csak egy megjegyzés a somhoz: nem szedni kell, hanem összeszedni a bokor alól. Le kell teríteni alá egy fóliát, és amikor lepottyan, akkor érett, akkor igazán jó lekvárnak vagy akárminek (mi húsok mellé szoktuk enni. Nekem 5 jó nagy bokrom van (kb. 10 évesek azok is), tavalyelőtt volt rajtuk, de az idén talán egy maréknyi se. Korán virágzott, semmiféle bogarak nem jártak még akkor, meg felénk rettenetes szárazság volt, talán július közepén volt először viszonylag kiadósabb eső (20-30 mm). (Az összeszedést nem én találtam ki, valahol olvastam)

Tiffanylda írta...

Éva: köszönöm, hát valóban nem unatkoztam és elszállt a nyár, de gondolom, ez nálatok is hasonlóan zajlott, leszámítva a sok jövés-menést!:) Te is vigyázz magadra!!!

Aranyos fodorka: Hahaha! Végre megtaláltam, hogy kell betenni az üzeneteket!:) Rendes vagy, hogy sokszor benéztél, hiányoltál! Gondoltam, írok egy kis "igazolást" a távollétemről, de ez az írás a történések csak egy részét tartalmazzák... képtelenség leírni, főleg az új blog-felületen, ez egyelőre csak bosszankodás!

Piros: Köszi a reagálást! Nagyon szeretjük a kilátót! Nem mutatjuk meg senkinek!!!:))) Isten ments, hogy turisták jöjjenek ide!:) Ezt a nyugalmat nem adjuk! A tó így is hozott népszerűséget, egyre többen jönnek, érdeklődnek, az eladó házak is drágábbak már! Meg aztán itt a forrás is, na, az épp elég!... Igaz, lassan kiapad a víz, nagyon kevés volt a csapadék.

Sviro Druszám: köszönöm, kedves vagy, örülök, hogy érdeklődsz!:) Én is jó egészséget kívánok, vigyázzatok magatokra!!! Jó lenne tudni, mi van veled? Látom, nem írod a blogod, abbahagytad, mint oly sokan! Kár, pedig olyan jó volt "együtt"!:)

undercover: köszi, és kedves vagy, hogy segítesz som-ügyben! Én is olvastam azóta, hogy lentről kell felszedni, nem fentről leszedni:), de hát, az idén érett először, nem értettem hozzá! Jelzem, lepotyogott a földre is, de az elszáradt fűből nagyon nehéz lett volna összeszedni, azt is próbáltuk, nem nagy sikerrel. Egyébként nem volt ez éretlen, inkább nem egyforma! Lekvárt és chutney-t is tettem el, húsok mellé, igen!:)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons