2020/10/21

Kipróbálandó!

Csináltam magamnak egy mappát, ezzel a címmel: kipróbálandó!

Ide mentem el azokat a recepteket, amik szembe jönnek, és éppen nincs időm komolyan foglalkozni velük, csak átfutom és ha tetszik, azonnal "iktatom". Nagyon telik az album, épp ezért, ha van egy kis időm, azonnal kipróbálom, mert izgat! Olyan vagyok, mint Aranyember, csak ő a betonkeverőhöz szalad!:))) 

Ilyen volt, amit az unokákkal készítettünk az elmúlt hétvégén, a cicapufi. Ígértem a receptet, hát elhoztam.

Igazából ez egy túrós, sajtos mini pogácsa, szeretjük az ilyeneket! 

Egy próbát mindenképp megér - gondoltam magamban -, legfeljebb nem sikerül a heti 30 dkg fogyás, de annyi baj legyen, van még idő a szülinapomig! Nem is sikerült!:( A fiataloknak viszont isteni rágcsa lett belőle!

Hozzávalók: 25 dkg túró (nem sovány), 25 dkg Trappista sajt reszelve, 15 dkg liszt, 10 dkg vaj/Rama, 1 tk. só és egy tojás a kenéshez.

Összegyúrjuk a hozzávalókat, kb. centis vastagra nyújtjuk, a legeslegkisebb szaggatóval kiszaggatjuk (ez lényeges!), megkenjük tojással, megszórjuk bármivel (szezámmag, mák, stb.) és előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 25 percig sütjük. 

Ez kb. egy kétszemélyes adag, max. három, de akkor a 3. már diétán van... Nálunk már a 2. is!..:) Nagyon kínálja magát, különösen langyosan! Gyors, fincsi, mindenkinek ízlik, nekem a zsírossága egy kicsit sok.

Ma elmentünk a legkisebb szomszéd unokámmal sétálni a tóhoz. 


Megjárattuk a jó öreg Fickó kutyát is, aki rettentően örült és ugrándozott, amint meglátta a pórázt!:)

Mentünk, mentünk, közben beszélgettünk és azon kaptuk magunkat, hogy lassan ránk sötétedik! Tettünk egy nagy kört a tó körül, ami nem kis út! A végére Ficinek is lógott a nyelve!:)

Az unoka hazasietett, én meg kipróbáltam a Túrónudli mákosan c. finomságot. Gondoltam, jó kis vacsora lesz belőle! 

Nem tévedtem.:) Igazán gyorsan elkészült! Rögtön telefonáltam a dombra, ki kér belőle, hány személyre csomagoljak? Voltak jelentkezők! Betettem egy dobozba és már vitték is!:) 

Ezt is megosztom most veletek, ha nem ismernétek!

25 dkg túrót tálba teszünk, hozzá 2 ek. olvasztott vaj, 2 tojás sárgája, 1 ek. porcukor, csipet só, késhegynyi szódabikarbóna, reszelt citromhéj és végül 20 dkg liszt. 

Összegyúrjuk a hozzávalókat úgy, hogy kézzel jó formázható legyen, ne tapadjon, ne ragadjon! 

Közben  egy lábosban vizet forralunk, pici sóval.

A tésztát két részre osztjuk. Pontosan úgy járunk el, mint a krumplinudlival. Hosszú hurkát sodrunk a kezünkkel, majd centis darabokra vágjuk és kicsit megsodorjuk. 

Amint kész egy adag, a gyöngyöző vízbe tesszük, ami ugyan forr, de nem lobog! 

Közben egy serpenyőben vajat melegítünk. 

Mikor feljönnek a nudlik a víz felszínére, egy percig hagyjuk főni, szűrőkanállal kivesszük, lecsöpögtetjük és  a forró vajban megforgatjuk, erős lángon sütjük pár percig, hogy szép színt kapjanak.

Aztán besuttyantjuk egy tűzálló tálba, megszórjuk szemes mákkal, kicsit megrázogatjuk, hogy mindenhol érje és máris tálaljuk!

Mellé epret kínálunk, ami nálunk most eperdzsem volt és joghurtot, ami opcionális. Ízlés kérdése! Nekem pl. minden nélkül ízlett legjobban és főleg a ropogósra sült része.

Aranyembernek nagyon ízlett, de hát, ő mindent szeret, amit főzök, nem mérvadó!:) Az unokáktól visszajelzést még nem kaptam. Egy biztos, eddig nem hozták vissza...:))

Idáig jutottam a kipróbálandókkal, ha újabb próbálkozások lesznek, megosztom veletek!

Sajnálom, a fotók este, rossz fényviszonyok között készültek, így nem olyan guszták a nudlik, mint egyébként voltak!

Vigyázzatok magatokra, durvul a covid helyzet!:( Lehetőleg maradjatok otthon!!!

További szép hetet minden bekukkantónak!:)

9 megjegyzés:

Éva írta...

Köszi hogy megosztottad ezeket a recepteket, nagyon finom lehet mindkettő. Mákos nudlit már én is csináltam bár az krumplis tésztából volt ezt nem ismertem, a sajtos kis puffancsok elkészítésére rövidesen sort kerítek köszi! Szép hétvégét nektek is és vigyázzatok magatokra!

Andrea írta...

Mind a kettő nagyon étvágygerjesztő, köszi a megosztást, és a fotókat!
Szép hétvégét kívánok!

Éva írta...

Utólag jutott eszembe egyszer egy jó túrós kuglófot is feltettél recepttel együtt de nem találom melyik bejegyzésednél?

aranyos fodorka írta...

Mindkettő finom lehet, de én az elsőt nagyon rövid időn belül kipróbálom, annyira izgatja a fantáziámat - minden sajtos ételt nagyon szeretek. A másik se lehet rossz, akár még darált dióban is lehet(ne) forgatni - habár hovatovább a dió drágább mint a mák.
Köszönet a receptekért !

Tiffanylda írta...

Éva: nagyon szívesen, ami ízlik nekünk, szívesen osztom meg mindenkivel! Várom a véleményed! Igen, valahol itt kell legyen az a túrókuglóf, megkeresem és küldöm!;)
Szépséges, unokás hétvégét nektek!:)

Andrea: nagyon szépen köszönöm! Kellemes, őszi hétvégét neked is!:)

aranyos fodorka: szívesen a recepteket, mindenképp próbáld ki és várom a véleményezést!
Dióba hempergetni? Vennem kellett valamihez és az olcsó, kissé sötétből vásároltam, ami nem volt rossz, inkább túl friss, még kicsit száradnia kellett volna! 2500 Ft volt kilója 3500-4000 helyett! Lesz ez még ennél is több novemberben! Lehet, hogy megkeresem azt az árust és "felvásárolom" a sötét dióját karácsonyra!.. Beigli nélkül nem karácsony a karácsony!

undercover írta...

A dió azért sötétebb,mert a dióburok fúrólégy tönkretette a burkát, és csupa fekete. Ha az ember azonnal megpucolja, akkor kap ilyen diót, de nagyon kell vele igyekezni. Én az idén kb. 10 zsáknyi fekete diót dobtam a komposztomra, egyet se pucoltam meg, összeolvastam az okosságokat a védekezésről, és ha lesz hozzá lelkierőm és energiám, megpóbálom őket, bár kevés a remény. Szakemberek szerint házikertben szinte lehetetlen a védekezés. Fehérváron a piacon a dió szerdán 4500,-ft volt, a mák 2000, így inkább az utóbbi jöhet szóba. Ha bármit fel akarsz vásárolni, akkor siess vele, szerintem karácsonyra még drágább lesz.
Nagyon tetszik nekem is mindkét recept, meg is próbálom majd, köszi, hogy feltetted.

Tiffanylda írta...

undercover: Igen, tudom, köszönöm! Nekünk is van jó pár fánk,azok is ettől szenvednek. Az idén egy szem termés sem volt rajtuk! Permetezni sem lehetne, mert óriások. Én azért bízom benne, hogy kiheverik 1-2 éven belül!
Örülök, hogy tetszenek a receptek, szólj, ha kipróbáltad, mi a tapasztalat!?:)

undercover írta...

Kedves Tiffanylda! Elkészítettem a túrós nudlit fél adagból (mert egyedül vagyok rá, a férjem nem szereti, a fiam tejfehérje allergiás, a lányom meg laktózérzékeny), és annyira finom volt, hogy a felét azon melegében meztelen befaltam! A másik felét azért majd megszórom mákkal, mert a mákot is erőst szeretem. Köszönöm szépen! th

Tiffanylda írta...

undercover: nagyon örülök, hogy elkészítetted és bevált! Egészségedre! Készítsd máskor is!:)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons