2020/12/05

Manna 5.

 Igaz, nagyok már az unokák - Boldizsárt kivéve -, de mégis várják valamilyen szinten a Mikulást. 

Tudják ők, hogy már nem illik..., de azért ott van valahol hátul az a sok emlék! Izgalmas találkozások, mikor nevén szólította valamennyiüket az óvodai Mikulás, vagy éppen egy áruházban futottak össze vele! Jó felidézni, mosolyogni az akkori izgalmakon, hogy kinek sikerült elmondani a verset, kinek kevésbé és hogy mindenki dicséretet kapott a jó Öregtől, no, meg egy édességgel jól kitömött zsákot!

Mivel a sok szelet- és tábla csoki - azaz darabáru - nem túl egészséges, tele minden vacakkal, úgy döntött a nagyszülői Mikulás, hogy ebbe nem fektet egy fillért sem! Inkább süt valamit, a manócskái segítségével!

Íme a végeredmény, ami a mai poszt témája!

MIKULÁS TORTA nagymama módra

Hozzávalók a tésztához:

6 tojás, 30 dkg cukor, 20 dkg vaj, vaníliás cukor, 30 dkg liszt, csapott tk. szódabikarbóna, 2 dl tej, 25 - 30 dkg szárított vörös áfonya

A csizmákhoz: 2 tojás, 4 dkg cukor, 4 dkg liszt, piros ételfesték

A tészta elkészítése: a tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét felverjük kemény habnak. A vajat a cukorral, vaníliás cukorral habosra keverjük, egyenként hozzátesszük a tojások sárgáját, majd apránként a szódabikarbónás lisztet és a keményre vert habot óvatosan, részekre osztva belekeverjük.

Már csak a vörös áfonyát szórjuk hozzá és két papírral bélelt, hosszúkás formába öntjük. 180 fokra előmelegített sütőben 35-40 percig sütjük.

A csizmákhoz is felverjük a 2 fehérjét, hozzá a cukrot, egyenként a sárgáját, majd beleszitáljuk a lisztet és keverés közben, kis mennyiségben adagoljuk a festéket, míg szép, erős színt nem kapunk. Egy kis tepsibe sütőpapírt teszünk, ráöntjük, eligazítjuk, hogy egyformán lapos legyen mindenütt és becsusszantjuk kb.10 percre a már bent lévő tészta alá / fölé a sütőbe.

A csizmatészta hamar elkészül, kivesszük és amint kihűlt, egy formával kiszúrunk 8-10 csizmácskát.

A fehér csokit gőz fölött megolvasztjuk, ami egy utálatos, nem egyszerű feladat! 

2/3-át aprítsuk fel, tegyük a gőz fölé úgy, hogy ne érintkezzen a tál a forró vízzel, csak a gőzzel! Folyamatosan keverjük és mikor elolvadt, vegyük le az edényünket és aprítsuk bele a maradékot, szintén folyamatosan kevergetve, amíg el nem olvad, hogy szép selymes legyen!

Ezzel ellentétben, az enyém összeugrott, szűrőn keresztül gyömöszköltem a tortára...:( szóval vigyázzatok! Sokkal érzékenyebb a fekete csokinál, bevonóknál!

A süti megsült, kissé felpúposodott, de mikor kihűlt, azt lefaragtam és rögtön ráöntöttem és elsimítottam a csokimázat.

Közben egy kis kanálkával kivettem a csokimázból és a csizmák szélét nagyon vékonyan bekentem, majd mindegyikre rátettem 3 db fehér hópihe cukorkát.

Végül elosztottam a csizmákat a torta tetején, körben a szélét pedig megszórtam színes golyócskákkal. Így jártam el a másik sütivel is, majd mindkettő ment a hűtőbe. Sötétedéskor pedig egyenesen a Mikulás kezébe, aki azonnal kiszállította mindkettőt az illetékeseknek!:) 


De ez nem volt elég, még sütöttem pár rúd

CSOKIS SZALÁMI-t :)

Hozzávalók 2 rúdhoz:

25 dkg étcsoki, 10 dkg vaj, 12 dkg porcukor, 8ml tej, 25 dkg kis darabokra tört keksz, 2 ek. rum, 2 ek. kakaópor és egy bögrényi mag (lehet dió, mandula, pisztácia, mogyoró, bármi, de aprítva és lehetőleg pirítva!) A hempergetéshez 2 kanál porcukor

A csokit vízgőz felett felolvasztjuk (én mikróba tettem), majd a többi hozzávalóval együtt egy nagy tálba tesszük,alaposan összedolgozzuk, majd két részre osztjuk. Mindkettőt fóliába rakjuk és henger alakúra formázzuk, majd hűtőbe tesszük. Mikor megdermedt, vastagon porcukorba forgatjuk. Viccesen átköthetjük spárgával, mintha szalámi lenne!:)


Kitűnő ajándék lehet karácsonyra!;)

Igazából mindkét süti gyorsan elkészül, csak leírva tűnik macerásnak! Az utóbbi különösen gyors, ajánlom mindenkinek, mert kis darabokra is lehet vágni, fagyasztani, vagy csak napokig parkoltatni a hűtőben, igazi jó "rájárós"!

A mi családunknak ízlett, már a visszajelzések is megérkeztek!:)

Hát, akkor csizmára fel!:) 

A mai evangélium:

Készíts ajándékot egy fedél nélkül élőnek, vagy aki nagyon magányos!

Boldog Mikulást, minden bekukkantónak és kellemes sütögetést!:)


5 megjegyzés:

Tselszi írta...

Hu,ez aztan az igazi Mikulas manna. Csodas tortat diszitettel, es a csokis szalami is nagyon autentikus lett! Jo etvagyat hozza es boldog Mikulas napot a Pagonynak!

Éva írta...

Nagyon ügyes vagy ötletes dolgokat készítettél! Mindkettő nagyon tetszik. Nekem most ez a készülődés hiányzik kicsit bár sütögetek a magunk és kedves szomszédom örömére de nem olyan mint amikor várom az "kis csipet csapatomat" !

Tiffanylda írta...

Telszi: örülök neked és köszönöm, köszönjük! Az étvággyal nincs gond!;)

Éva: megértem a szomorúságodat. Mi közel vagyunk egymáshoz, ha nem megyek be hozzájuk, csak leteszem az ajtó elé, célba is ért a finomság! Mintha te a szomszédba vinnél valamit. Ahogy teszed is!:)
Én azért nem adom fel és várom a csipet csapatomat - a teljeset -, ha minden kötél szakad, lefagyasztom és megesszük húsvétkor!:) Bár ezt nem szeretném...

aranyos fodorka írta...

Nem terveztem már karácsonyra semmiféle meglepetés sütit, de ez a csokis szalámi nagyon csábítóan hangzik, lehet, hogy mégis nekiállok. S mivel nem várják, akkor tán tényleg meglepetés lesz...

Tiffanylda írta...

aranyos fodorka: nagyon finom, magadnak is érdemes megcsinálni, gyorsan megy, gyorsan fogy!:)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons