2020/12/10

Manna 10.

Esőt mondtak, meg is jött! 

Ma láttam először madárcsapatot az etetőnél. Talán komolyabb időváltozás lesz? 

Jó lenne, ha karácsony estére igazi tél lenne, hideggel, hóval! Legalább csak három napra! Ha már az idei ünnep család nélküli, szomorkás lesz, legyen hóesés és bámuljuk a meleg szobából, mint valamikor, gyerekkorunkban! Bár, szánkózni se lenne kedvünk gyerekek nélkül!:(

Úgy tűnik, az idén sehogy sem lesz örömteli ez az ünnep. Sajnos a környezetünkben is vannak fertőzöttek. Szerencsére mi még tartjuk magunkat, de jobb, ha nem kiabálom el!

Könnyű ételeket hoztam ma. 

A leves elsőre lehet, hogy meghökkentő, de ne beszéld le magad róla, mert nagyon finom! Családom egyik kedvence lett.;) 

CUKKINI KRÉMLEVES, GYÖMBÉRREL, SÓS MOGYORÓVAL

Hozzávalók 4 főre:

2 ek. olaj, 2 közepes cukkini, 2.5 dl kókusztej, 1 ek. friss gyömbér reszelve, maréknyi sós mogyoró, só.

Elkészítés:

A cukkinit kockákra vágjuk. A felmelegített olajra szórjuk egy edénybe, megsózzuk, és pár
percig pirítjuk. Ha már van egy kis színe, felöntjük a kókusztejjel és fél liter vízzel, majd puhára főzzük kb. 15 perc alatt. Amikor már majdnem kész, hozzáadjuk a reszelt gyömbért.

A mogyoró kétharmadát is hozzáadjuk, pár percig főzzük, aztán botmixerrel pürésítjük.
Tálaláskor a tányérba adagoljuk a maradék sós mogyorót is apróra vágva (én mozsárban apróra törtem).

TÖLTÖTT GOMBAFEJEK

8 nagy bombát megtisztítok.

Egy dinsztelt hagymán megpirítom a felaprított szárakat, sózom, borsozom és megsütöm. Hozzá egy tojás, 2 ek. morzsa, petrezselyem, átforgatom, picit összesütöm. Ezt beletöltöm a gombafejekbe és egymásra borítom őket. Zöldhagyma, vagy forrázott póré szárával áttekerem (ha nincs böjt, vagy nem tartod, akkor baconnal!) és 200 fokon 20-25 percig sütöm.

Krumplipürével, salátával tálalom.




Az alsó képen lévő gomba receptje ugyanez, csak jár még bele csirkemáj és reszelt sajttal van megszórva. Ezeket nem szoktam egymásra borítani.

Az alábbi csinos sütemény receptjét a netről mentettem pár éve, de nem tudtam elkészíteni, mert nem kaptam megfelelő formájú gabonapelyhet. (Volt egy csodás kép is mellékelve a fenyő sütiről, de nem találom.) Próbáljátok ki, hátha nektek sikerül! Én nem ismerem a gabonapelyheket, nem tudom melyik, hogy néz ki. Ha nektek sikerül, írjátok meg, melyik jött be "formailag"!:)

KARÁCSONYI DEKOR SÜTI (ehető)

Hozzávalók

  • 200g darált keksz
  • 4 ek mèz vagy cukor
  • 3 ek cukrozatlan kakaópor
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • 30g margarin
  • 6 ek sárgabaracklekvár
  • 6 csepp rumaroma

Díszítéshez: kb. 10 dkg kakaós kagyló formájú gabonapehely
Hintéshez: kb. 6 ek. porcukor

Elkészítés

Összegyúrjuk az összetevőket majd kúp alakokat formázunk.
A gabonapelyheket beletűzdeljük alulról felfelé indulva, porcukorral hintjük.
Tálalásig hűtőbe tesszük. Olyan lesz, mint egy gyönyörű, havas fenyőerdő!:)

Ebből a mennyiségből – nagyságtól függően -, kb. 10 darab készíthető.


Végül egy "ütős"karácsonyi desszert, ami nem olcsó, de viszont mennyei. Már el lehet készíteni! Tavaly nálunk sok fogyott belőle.:)

MARCIPÁNOS CSOKI

Hozzávalók:

marcipánmassza (használhatunk készen vásárolt masszát is), 30 dkg aszalt szilva, fél pohár portói bor (más vörös is jó, vagy rum), étcsokoládé (én a L.-s tortabevonót használtam), ennek olvasztásához 1-2 ek. olaj.

Elkészítés:

Először a szilvát alaposan megmosom, lecsepegtetem, botmixerrel mérsékelten pépesítem úgy, hogy maradjanak benne kis darabkák is. Ezt fogom a marcipán korongokra kanalazni.

Jöhet a marcipán massza elkészítése, ha nincs bolti.

Ehhez cukorszirupot főzök 30 dkg cukorból és 1 dl vízből.

Ebbe a szirupba keverem bele a 30 dkg darált mandulát. Mandulából mindenképpen olyat használj, aminek leszedted már a barna héját. Vagy eleve így vásároltad a boltban.

Amikor már nem égeti a kezemet, de még meleg, porcukor segítségével kinyújtom.

Kis pálinkáspoharakkal, vagy a legkisebb kiszúróval köröket szaggatok belőle, a maradékokat újra lehet nyújtani, szaggatni, míg el nem fogynak.

A boros szilvából egy mokkáskanálnyi adagot teszek minden korongra.

Egyenként sütőpapírra teszem a korongokat, majd az olvasztott csokival leöntöm a tetejüket egy kiskanál segítségével. Amikor megszilárdul, a bevonást újból megismétlem. Ügyesen levakarom a sütőpapírról és csinos kínálón tálalom.:)

A dupla csokis megoldásra azért van szükség, hogy a szilvás massza egyben maradjon a tetején.

Próbáljátok ki, először egész kicsiben!;) 

Vigyázzatok magatokra! Legyen mindenki pozitív, esélye se legyen semmi rossz gondolatnak! ;)

Mai evangélium:

Hallgass meg valakit teljes szívvel, anélkül, hogy ítélkeznél!

További csendes adventet minden bekukkantónak!:)

4 megjegyzés:

Éva írta...

Nézegetem a receptjeidet sokat találtam olyat amit szívesen kipróbálnék ha másként alakulna a karácsonyi létszámunk! A karácsonyi dekor sütit azért lehet hogy elkészítem, már több helyen láttam ott toboz sütinek írják de nagyon tetszik! Vigyázzatok magatokra!

Tiffanylda írta...

Éva: Nagyon örülök, hogy találsz számotokra használhatókat, kívánom, hogy alakuljon a karácsonyi létszám, minimum kettő fölött!;)
Nekem is tetszik a toboz süti, majd írd meg, melyik gabonapehely kell hozzá! Még én is keresgélek, nem adtam fel!:)

aranyos fodorka írta...

A cukkini krémleves, meg a gomba-variációk is nagyon tetszenek, meglehet, ki is próbálom ezeket, néha jó egy kis változatosság...

Tiffanylda írta...

aranyos fodorka: a cukkini leves igazi különlegesség, nekünk nagyon bejött! A gombák is fincsik, de annyira nem különlegesek.;)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons