2019/07/13

Nyaralás az Adrián 5.

Reggel piacra mentünk, de nem volt szerencsénk, mert nem volt piac.

Néhány zöldségárust találtunk csak, a halasok sehol, pedig az is nagyon érdekelt volna minket! Érdekes módon a zöldség itt a piacon drágább, mint a mozgóárusnál, aki lejön Lukovóba. Hihetetlen! Néhol látni lehet a kiírt árat, szorozzátok be 43-mal! Az itthoninál is több.



Miután iszonyú viharos szél fújt Senjben, sokáig nem időztünk, mindössze kenyeret vettünk, meg dinnyét a csapatnak és indultunk vissza. Nagyon meleg volt, harmincvalahány fok, úgyhogy a szél még jól is esett volna, ha nem ilyen durva!:)




Útközben életem kockáztatásával megálltunk, hogy fotózzam a viharos tengert, de picit izgultam! A gépet is alig tudtam tartani! Talán a következő képeken érzékelhető a huzat.




Ez az északi szél gyakran fúj ezen a vidéken, de ebben a városban különösen nagyon erős.
Bórának hívják. Senjben több helyen látni, hogy kapaszkodó kötelek vannak kitéve végig a járda mellett. Nem vicc!

Mikor Lukovóba értünk, alig éreztünk ebből a viharból valamit. A magas hegyek körbeölelik a falut és védik. Az öböl szintén védett, a hullámok is csendesebbek, de azért a víz "rajzolatán" látszik az erős légmozgás.


Jó volt a klimatizált konyhába belépni. Főleg mikor láttam, hogy a gyerekek szorgosan pakolják ki- be a mosogatógépet! ;)


Én azonnal nekiláttam egy hideg gazpachonak (tudjátok, a spanyol, nyersen turmixolt zöldségleves), ilyenkor ez a legüdítőbb ebéd!



Egyik lányom finomfőzeléket készített második fogásnak.


A gyerekeknek (és naná, hogy a felnőtteknek is :) az udvarra kivezetett gofri sütőkben sütögette másik lányom a finomságot. Ma igazi gyereknap lesz!;)



A további program pihenés, fürdés, nagy úszások.
A srácok felfedeztek egy helyet, ahol a tenger mélyén komolyabb élővilág van és átköltöztek oda búvárkodni. Találtak is néhány szebb kagylót és csodásan színes halrajokat láttak.



Magas sziklákról lehetett beugrálni a mély vízbe, ami szintén csábító volt. Nekem még hallani sem, de a szülők ellenőrizték...

Ma estére sajnos három gyerek lett fülfájós.:( Nem tudjuk, hogy talán túl mélyre mentek a tengerben, esetleg a klímától - mert közben kiderült, hogy a szobájukban lévőt 24 fokról átállították 22-re és ott feküdtek alatta -, vagy a medence vizétől, ami viszont kristálytisztának tűnik. Hát, ilyen nagy melegben bármi megeshet!
Szerencsére a gondos anyák felkészültek mindenre, így volt gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító is. Holnap meglátjuk az eredményt!

Este 9-kor kint kártyáztunk a teraszon, mikor megjöttek a medence szerelők... Mint kiderült, a tulaj hívta őket, mert nem stimmel a vízszint, valahol ereszthet kicsit, meg este belülről meg kéne világítania néhány eldugott lámpának a vizet, de az sem jó. Két órát dolgoztak, már igencsak lefeküdtünk volna, de végül a megvilágított vízben fürödtünk egy jót!:)

Ez is egy szép nap volt, még ha nem is tűnik nagyon élménydúsnak!;) A fülfájósokért kicsit aggódom...:(
Holnapra jó kis programot terveznek a gyerekek, remélem sikerülni fog! Tartsatok velünk!:)
Folyt. köv. hétfőn.

Kellemes vasárnapot minden bekukkantónak!:)

4 megjegyzés:

Éva írta...

Ez a nap is élményekben látnivalóban gazdag volt:) Azért volt kis aggódás is de remélem hamar elmúlt. A gondolat hogy a gyerekek ilyen mélyre lemerülnek számomra félelmet keltő, a kagylók nagyon szépek.

aranyos fodorka írta...

Nem gondoltam (meg nem is jártam olyan helyen, ahol megtapasztalhattam volna), hogy a tenger felől érkező szél ilyen hihetetlenül erős tud lenni....De biztos érdekes egy ilyen természeti eseményt is megtapasztalni.
A kagylókat haza lehet hozni ? Valami olyasmit hallottam, hogy mintha ezt betiltották volna (egyes helyeken...)
A fülfájósok remélem jobban vannak - hát, jó jó a klíma, de én valahogy nem szeretem....

Tiffanylda írta...

Éva: volt aggódás, nem véletlenül.:( A gyerekek imádják a búvárkodást és ha látnak valami kincset mindenáron le akarnak menni, de nem mindegy meddig! Most már, hogy volt néhány fülfájós akció, nem mernek nagyon mélyre úszni, meg nem is igen tudnak, mert feldobja őket a víz, amiatt nem kell már aggódnunk.

Aranyos fodorka: északi szélről van szó (bora), ami a tengerpart felé tart. A havas hegyvidék és az Adria melegségének különbsége miatt alakul ki, plusz mindenféle légnyomás különbségek is közrejátszanak.
Az az igazság, hogy nem kérdeztük, hazahozható-e a kagyló. Mindig hozunk.
A fülfájósok sorsa majd kiderül...

Tipitá írta...

De szeretem az élménybeszámolóidat! :)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons