2019/06/19

Turbó tábor 2.

Az éjszaka jól telt, mindenki kialudta magát.
Boldi fél 9-ig húzta a lóbőrt. Addig én igyekeztem mindent elkészíteni, ami az én dolgom. Pl.: a mai krumplilevest, amihez este már megtisztították a krumplit és a hagymát...:)

9-kor reggeliztünk. A mai két ügyeletes konyhai dolgozó Doma és Jakab.
Háromszínű kalácsot vettem a boltban és tejet kaptak hozzá. Közben mindenki elmesélte, miről álmodott. :)


Reggeli után a fiúk mosogattak, addig Boldival Bogi társasozott egyet.



Ma nem tudtunk a dombra menni a fenyőcskékhez, mert éjjel esett az eső és nagyon vizes minden.
Így a délelőtti egy óra segítség, egy láda dió megtisztítása.
Papa feltörte az összeset, miközben régi, jó történeteket mesélt az ifjúságnak.




Közben Doma áttörte a lángoshoz szükséges főtt krumplit. Az ablakon keresztül fotóztam, hogy hogy készíti el a hozzá való élesztőt. Nagyon ügyes volt!



Nekiláttak a dagasztásnak, gyúrásnak.




Kicsit betették a kelesztőtálba.


Ott álltam mellettük és figyeltem, néha egy-egy tanácsot adtam.
Hamarosan jött a nyújtás, darabolás ideje.




A sütést nem engedtem, nehogy ügyeletre kelljen menni...

Ezalatt nézzétek, milyen sok diónk lett! ;) A gyerekek kicsit "beállítódtak"!:))) Nem szeretik, ha fotózom őket.


Hamarosan megszólalt a falu kis harangja, a fiúk terítettek, tálaltak.
Isteni lett az ebéd, jó étvággyal fogyasztottuk!


Aztán csendespihenő. Boldi szundított, a nagyok olvastak, számítógépeztek.
Ébredés után pancsoltunk a medencében, a nagyok folytatták a pingpong bajnokságot, zongoráztak, jól érezték magukat.





Uzsonna tájékán még egy jégkrém is lecsúszott.

Gyorsan elszaladt a mai nap is! Boldizsár ez ideig jó tűri a szülőnélküliséget és kezdi megszokni az itteni szabályokat, vagyis, hogy most itt "én vagyok a főnök". Tiszteletben tartja! Meglátjuk meddig bírja!;)

Délután még egy fincsi tonhalkrémet készítettünk kettecskén vacsorára, amit ő kevert és ettől lett sokkal finomabb, mint egyébként! Egy szemig elfogyott, a maradék körözöttel együtt.

Közben elkezdett esni az eső, ami minket már nem zavart semmiben. Fürdés, mese, alvás...:)
Reméljük, holnap is kint lehetünk a kertben így, együtt!

Jó időket, kellemes nyarat nektek is! :)

3 megjegyzés:

Éva írta...

Aranyos ügyes az "ifi brigádod"! További jó mókázást, egyébként meddig tart a tábor:-))

MrsSame írta...

Jó látni,hogy ilyen dolgosak és segítőkészek a gyerekek. Sokkal többre mennek az életben majd, ha ezzel a tudással is rendelkeznek, nem úgy mint sok mai fiatal. Én is szívesen mennék hozzátok. :D

aranyos fodorka írta...

A konyhai kuktáskodást anno (ezer éve) a mi fiaink is szerették - és lám, ügyes, jól sütő-főző férj/apa lett belőlük. Csak csak számít az, hogy egy gyerek kis korában mikkel foglalatoskodik. Vajon a tieidnek merre visz majd az útja ?
A lángost pedig holnap igenis megsütöm. Diéta ide, meg oda .... :-)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons