2013/10/28

Reggel Orfűn...

Lehetne színezni a képeket, de így, eredetiben én jobban szeretem. Nem kell, hogy ennél színesebb legyen! Gyönyörű a természet. Erre vezetett az utunk és nem tudtam megállni, hogy ne kattintsak párat!

Ami a híreket illeti, tart a renováció,  nincs nagy ováció...:( A mesterek kerülik egymást ügyesen, mi meg bégetünk lassan, de kitartás, örüljünk, hogy fantasztikus idő van, lehetne sokkal rosszabb!

Kíváncsi lennék, ki próbálta ki a csónakos receptet és hogy ízlett?

Indiait ígértem, de előbb inkább az egészségünk érdekében kikísérletezett és legkedveltebb, gyorsan elkészíthető kenyerünk elkészítését osztanám meg veletek. Szintén Trollanyunál találtam, de már nem tudom hol... és szokásom szerint, kicsit átvariáltam.
Én nem szeretek mindent tökéletesen grammra kimérni, ízlés szerint alakítom a hozzávalókat és maradok az "amennyit felvesz" kategóriánál, ami akkor kellemetlen, ha elkérik a receptet! :) Fordított esetben én is dühös vagyok! Most emiatt direkt leírtam és fázisfotókkal bemutatom, a  RÉPÁS KENYERET!

Kell hozzá:
2 db rendes répa, tisztán kb. 20 dkg, kis lyukú reszelőn lereszelve
50 dkg liszt (nálam 25 tönköly-, 20 durum-, 5 zabliszt )
1 tk. szódabikarbóna
2 csapott tk. só
2 ek. olívaolaj
1 dl víz + 2 dl 100%-os narancslé langyosítva (az arány fordítva is lehet!)
2 ek. fekete szezámmag - ez el is hagyható, mert 811 Ft 25 dkg, igaz, kb.12 kenyérre elegendő.

A hozzávalókat, a leírt sorrendben beteszem egy tálba és összegyúrom. Nem nagyon, csak hogy szép, homogén, puha - akár kissé ragacsos - tésztát kapjak.
A szezámmagot utána szórom és azzal is picit meggyurmázom, hengert formálok belőle és kibélelt, hosszú formába teszem.
Olyan püspökkenyérféle formába, de nem őzgerincbe, hanem simába és nem hosszúba, hanem a rövidebb fajtába. :))) A közepébe késsel egy csíkot húzok, majd előmelegített sütőben, kb.200 fokon 35-40 percig sütöm.
Amikor elkészül, azonnal szalvétába - konyharuhába - tekerem, hogy úgy hűljön ki.
Nagyon egyszerű és finom, szinte nem is kenyér, majd meglátjátok! :) A sóra kell ügyelni, hogy ne legyen több, mert más lesz az íze!
Mindig takarjátok be, akkor egy hétig is friss marad! 
Sajnos a kép pocsék lett, de a gépemmel - és a szememmel is - baj van. Képzeljetek szebbet! :)
A múltkor siettem és a gyümölcscentrifugából kikerülő cékla, répa "szárazanyagot" adtam hozzá, ettől egy kicsit bizarr lett a külseje - belül nem látszott a lila!!! -, de pont olyan finom volt, mint máskor!
Magunknak heti kettőt sütök. Próbáljátok ki, megér egy misét!;)

Közben néha angyalok is születnek, ilyenek,...
... meg ilyenek.
Kevés a 24 óra, mostanában nagyon sűrű az élet, de reméljük, hamarosan jönnek békésebb időszakok is!

Szép estét, minden bekukkantónak! :)

1 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Ma délután megsütöm. Mennyeien néz ki - remélem az íze is tetszeni fog !!!

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons