2010/12/06

.... és Gaby Erika édessége.... 1. receptje

Juhééé! Már készen is van a gépem!:)  Köszönet Neked, Andrisom!!!:)))  Szerencsére nem volt komoly baja.
Így aztán begyorsítok és igyekszem nyomatni a megmaradt recepteket, hogy mielőbb eredményt tudjak hirdetni!
Gaby Erika jelentkezett még a határidő lejárta előtt pár órával!:) Köszönjük szépen! Neked az első, a játékomban viszont az utolsó beérkezett finomság.
Mónika likőrjeiből maradt még három, azt holnap felteszem és lassan lehet izgulni, hogy kik is voltak azok, akik  megfeleltek  a kívánságomnak!:)  Azt mondom, nem árt még egyszer átnézni a szabályzatot, mert egy kicsit eltértünk az eredeti elképzeléstől...:)))  Nem baj, a lényeg, hogy ismét valamiben és valamivel gazdagabbak lettünk!
Kedves Követőim és "Leselkedők"! Kérlek Titeket, osszátok meg velem, hogy egyes kategóriában kire szavaznátok? Szerintetek kik teljesítették legjobban az általam előírtakat? Mától hagyhattok kommentet, az eredményhirdetés napjáig! Akik véleményt írnak, ill. szavaznak,  kalapba kerül a nevük és repül valami tiffany meglepetés a karácsonyfára!!!:)))
Köszönöm szépen és akkor lássuk Erika receptjét!

 SÜMEGI
HOZZÁVALÓK
8 tojás, 24 kanál cukor. 2x 250 gramm RAMA margarin (lehet vajjal is), 8 kanál zsemlemorzsa, 0,5 dl főtt kávé, 4 kanál kakaó, 40 dkg darált dió.
ELKÉSZITÉSE
4 tojás fehérjét 8 kanál cukorral kemény habbá verünk, majd hozzáadunk 4 kanál zsemlemorzsát, 1 kanál kakaót, és 20 dkg diót, lassú, finom mozdulatokkal összekeverjük és a tepsi hátán kisütjük előmelegített sütőben, majd cérna segítségével leszedjük (tepsiben sütőpapíron is lehet  és nagyon jól sikerül, s nem kell cérna.) Ezt a folyamatot megismételjük és lesz 2 darab sült lapunk, ami közé és fölé helyezzük a krémet.
KRÉM
A megmaradt 8 tojás sárgáját 8 kanál cukorral 2 kanál kakaóval és a fekete főzött kávéval összekavarjuk kicsi láng fölött, azután hozzáadjuk a margarint és addig főzzük kicsi lángon, míg krémszerű nem lesz, majd a két lap közé tesszük, valamint a tetejére.
A kókuszkedvelők ízlés szerint meghintik kókuszreszelékkel.
JÓ ÉTVÁGYAT!

11 megjegyzés:

Tímel írta...

Örülök, hogy a géped meggyógyult :)

Átnéztem jelentem,minden beküldött receptet. Azt írom, ami nálam nyert jó? Azt nem tudtam behatárolni hogy mennyire tradicionális és régi... hmhm...azért nem kövezel meg ugye?? :):):)
Sütemény: Mónika mézeskalácsa
Ital:Mónika tojáslikőrje
Étel: Zsuzsi töltött szűzpecsenyéje velős burgonya ropogóssal.

A sütemény és ital kategóriában nálam olyasmi győzött, amit kötök a karácsonyhoz. Pontosabban az jut róla eszembe, de nem csak akkor szottyan kedvem fogyasztani belőlük :)
Az étellel bajban voltam, mert válogatós kis dög vagyok :) A hagyományos karácsonyi ételekkel ki lehet engem kergetni a világból, mi húsvéti sonkát fogyasztunk főtt tojással és mustárral, foszlós kaláccsal :) Az egész család imádja ezt az újítást :) Nem vagyok egy hagyomány követő...tudod mit, kövezz meg nyugodtan :)
A Zsuzsié olyan jól hangzik, ezért nyert:)

Tiffanylda írta...

Köszi, Tímel!:))) Nem csalódtam benned!:D Imádom az őszinte embereket, főleg, ha humoruk is van!:)

Névtelen írta...

De jó is annak, kinek van segítsége !
(nekem kissé kicsúszott a monitorból a betáp.kábel - nem volt kép... na, ne bonyolítsam!) Megszenvedtem...
Nem tudom, ezt olvastátok-e
Az év honlapja
(épp' csak belenéztem) Itt van az egyik nyertes, esetleg benneteket jobban érdekel(het)
Főzni akar az illető(nem én)

Monica írta...

Köszönöm Tímel!

Nekem a leginkább a halászlé és a diós pogácsa illik bele.

Cimbilimbi írta...

Nagy élvezettel olvastam végig a recepteket - és mivel nemrég ebédeltem, gyomorkorgás nélkül sikerült :D
Azért nem volt könnyű döntés, annyi jó kis kaját gyűjtöttem össze, köszönöm Ildi a játékot, és mindenkinek aki küldött!
Én rájuk szavazok:
Leves: Zsuzsi zsurekje - még nem próbáltam, de fogom, nagyon tetszik!
Főfogás: Edit almás csirkéje cserépedényben - kipróbálva, igaz tűzálló tálban, de így is isteni finom!
Savság: Mónika mézes paprikája - nyárra tartogatom :D
Édesség: Timi foszlós gyönyörűsége kajszilekvárral - a recept-tulaj maga sütötte nekem, isteni volt!
Ital: Monica kávélikőrje - megcsináltam, fenségesen jó!
(Ildi, a kávélikőr is benne van a versenyben ugye? Az tuti, hogy nekem elküldted, de abban nem vagyok biztos, hogy a blogon láttam, lehet, hogy átszaladt rajta a szemem)

Unknown írta...

Jöttem szavazni, remélem még nem késtem el.
Ami nálam vezet, az Mónika szaloncukorjai, választani nem tudok közülük egy pár biztosan elkészül karácsonyra.
Ital: Mónika tojáslikőrje, nagyon ritkám iszom alkoholt, de egy jó tojáslikkőre bármikor elcsábulok.
Sós süti: Zsuzsa borkorcsolyája
Főétel: Zsuzsi töltött szűzpecsenyéje velős burgonyaropogóssal.
Begyűjtöttem a recepteket, Ildi nagyon köszönöm :)

Tiffanylda írta...

Köszi Lányok!:)
Igen, Cimbi, a kávélikőr benne van!
Kera,nem késtél le, dehogy! Még várok... Gyűjtögessetek kedvetekre, ha már ilyen kedvesek voltak a pályázók és kiterítették nekünk kincseiket!:)

Pálfalvi Zsuzsa írta...

Köszi Ildi, hogy nem kellett messze menni recepteket keresgetni,itt mindent megtaláltam. Mónika italai fantasztikusak,talán egy klasszikust a tojáslikőrt választanám.
Timel pogácsája,mint sósság és
Timel Kistepsise mint édesség és nem tudom szaloncukor külön kategóriában indul-é de Mónika fantasztikus szaloncukorjainak ruhákat is terveztem.:)) Remélem lesz is belőle valami.
Főfogásnak Edit almás csirkéje egy (elefeledett római tál új élete :)).
Köszönöm Ildi, hogy összeraktad őket, egyáltalán hogy eszedbe jutott így karácsony előtt.:D

Tiffanylda írta...

Én köszönöm, hogy megírtad a Te sorrendedet!:) Úgy látom vannak átfedések a vélemények között!:))

Zsófi írta...

Sziasztok!

Hát elég nehéz választani, mert ugye a kiírás szerint régi és ünnepi receptnek kell lennie. Végignéztem mindet, de nálam az is szempont volt, hogy olyan legyen amit már előzőleg elkészítettek, tehát kipróbált recept legyen.
Én most egyet választanék, és az legyen Zsolt mézescsíkja. :-)

Kicsoda írta...

Nagyon jo kis gyujtemeny lett ezekbol a receptekbol, bar nekem nem mind karacsonyi, mert akkor en szeretek valami `mast` kiprobalni, ami kicsit fura es elter a hetkoznapitol, akkor szoktam meg kiserletezni is:-)
Nekem `edessegben` a szaloncukor Monikatol mindent legyoz, mert a kicsi nalunk eczemas es nem ehet tejcsokit, bolti szaloncukorral meg mar nincs kedvem kiserletezni.
Aztan Monikatol a sult paprika salatanak nagyon tetszik, mert ebben a formaban nem szoktam a paprikat hasznalni. Vegul Eva velos levese. Ez annyira kulonleges izunek tunik, amit egyszer mindenkeppen ki kell probaljak majd.

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons