2010/11/16

Mónika vajdasági savanyúsága... 3.receptje

Nagyon örülök, hogy megosztotta velünk Mónika annak a különleges savanyúságnak a receptjét, amit anyósától tanult. Nekem első blikkre  nagyon jónak tűnik és irtó guszta a kép! Köszönjük!!! Ki fogom próbálni, de valószínű most "kicsiben"!

MÉZES PAPRIKA   
1 zsák paprikához (kb. 8 kg)
3 l víz
1 l ecet
25 dkg cukor
12,5 dkg só
5 g tartósítószer
pici citromsav
5-6 evőkanál méz
bors, babérlevél
Az összes hozzávalót össze kell keverni és felforralni! Amikor forr, akkor bele kell tenni a megtisztított, feldarabolt paprikát 7-8 percre. Több ne legyen, mert megbarnul az üvegben. Ezután a paprikát kivesszük, megvárjuk míg kihűl és üvegekbe tesszük jó szorosan. Felöntjük a kihűlt lével. Nem szabad lekötni, csak másnap, mert a levet a paprika beissza és még másnap is kell rá önteni! Teljesen el kell lepje a lé!
Jó hír viszont az, hogy ellentétben a többi savanyúsággal, ezt már másnap lehet enni!!!
Nagyon finom, különleges, tökéletes a karácsony hangulatához!

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bocs' senkit sem akarnék munkájában feltartani. (Szerencsémre,-vagy ellenkezőleg...engem szeretett Anyósom és sógornőm látnak el ilyesmivel.) Ha csinálnom kellene, csak csak megkérdezném, kb. mennyi bors és babérlevél kell(ene) bele ?- ill. pl. a babérlevélből (részben dísz is ?) lehet(ne) -e az üvegbe rakni ? - majd kifelejtettem ! és pl. az ecet az (hány) mennyi %-os ?
(Ismerjem el... nem egyszer... én a savanyúság levét is megiszom.) - De az már egy más történet ! :-)

Monica írta...

Annyi borsot és babérlevelet teszel bele, amennyit akarsz illetve amennyid van! Az üvegbe is... Én ekkora mennyiséghez nem tettem bele egy-egy egész zacskónyit, de bevallom, nem is számoltam. Rutinból, ránézésre fűszereztem.
Ha savanyúbban szereted, akkor 20-as ecettel csinálod, ha normálisan, akkor 10-essel, ha gyengén, akkor fél liter 10-essel, stb.
Meg kell kóstólni!
Egyébként az alaprecept szerint 9 %-os ecettel kell csinálni, de én olyat még nem láttam Magyarországon.

Névtelen írta...

Kösz' a segítséget !
Bár én csinálni -ugyebár nem fogok - de megint kicsit okosabb lettem.
Gondolom a nálam jobb matekosok,merg semmi perc alatt kiszámíthatják, hogy a 9%-os ecet is előállítható.
Viszont tipp: azért (disznógyilkosságnál) a fűszereket (hurka,kolbász- stb.) NE rutinból és NE ránézésre csináljátok ! :-) :-)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons