2020/11/20

Ősz végén

Úgy hírlik, a hétvégén megérkezik a tél. Gyorsan egy fotó még a leveles nyírfákról.

Nagyjából felkészültünk. A kerti asztal körüli műanyag székek most kerülnek csak be a helyükre. Délutánonként, amíg ide sütött a Nap, egy-egy vastagabb párnával jó hasznát vettük. Most már igazán hideg lett, meg eső és köd is.

Az elmúlt héten rendezgettem a virágaimat. Sokat be kellett hordani a tél elől. A karácsonyi kaktuszok azonnal kinyíltak a zongorán!:)

A lakás nagy és  meleg, ami nekünk jó, de a teleltetett növények nem mind szeretik a fűtőtest közelségét. Az ablak előtt vannak a radiátorok, tehát az a legmelegebb és egyben legvilágosabb  hely. Jó ideig sakkoztam, mire mindennek találtam menedéket. Majd meglátjuk, ki éli túl!? Biztos "megnyurgulnak", akik nem kerültek a fényre, de az egy kisebb tavaszi formázással helyrehozható. Lényeg, hogy életben maradjanak! 






Természetesen maradtak kint őszirózsák és egyebek, amik bírják a hideget.

Az idén úgy döntöttünk, hogy a leandereket kiültetjük a kertbe és ott is hagyjuk. Óriásiak, már nem tudjuk nagyobb cserépbe ültetni és ki-be cipelni sem! Sajnálom őket, mert szépen nyíltak, élvezték, a nagyobb területet! Épp megszokták és most a fagyokhoz kell alkalmazkodniuk.

A Lidl-ben lehetett kapni fagyvédő takarót növényekhez. Vettünk a két leandernek, hogy mégse hagyjuk őket teljesen magukra. Ez egy 200 x 240 cm-es zsák, aminek az egyik oldala végig cipzáros, az alján rögzítőzsinórral, anyaga fleece, légáteresztő... Az majd kiderül, hogy a fagyot hogy nem ereszti át.(?) Reménykedjünk!   

A konyhakertbe eldugdostam egy ágyásnyi fokhagymát, hagymát, hogy tavasszal korán legyen friss  zöld, amire rájárhatunk. Azonban az időjárás a dughagymáknak annyira kedvezett, hogy nem bírták kivárni a tavaszt és mind kibújt!:)) Fogyasztásra még nem elég nagyok, viszont simán el tudnak fagyni...:( Érdekes, hogy minden évben így csinálom és eddig sosem bújtak elő!

Minden nap lemegyünk a tóhoz egy körre Fickó kutyával, néha egy-egy fiú is elkísér minket a "szomszéd" rokonok közül. :) Most, hogy online oktatás van nekik, hamar "hazaérnek"!:)


A tavat, ill. a zsilipet(?) megjavították és a kiürült medencébe végre újra indították a vizet, csordogálnak a környező patakok. Látványosan emelkedik a vízszint. Ezt naponta látva, bizakodva tervezzük a korcsolyázást. Igazából csak néhány nap kemény fagy kéne, leginkább a téli szünetben!;)


Aranyember szorgosan dolgozik a legújabb projektjén - amit egyelőre nem árulhatok el -, de úgy tűnik, holnaptól ezt halasztania kell a beígért fagyok miatt, talán egészen tavaszig. Ezt majd meglátjuk! Ráférne egy kis pihenés! Csak csendben mondom, már készültem, ha nem bír magával és dolgozni szeretne, listám van a lakásban elvégzendő kifejezetten férfiaknak való munkákról!:D Ha meghallja, lehet, hogy inkább csendesen unatkozik...;)



Közben egy új kenyér receptjén variálok, talán holnap megsütöm és ha sikerül, eldicsekszem vele!
Így néz ki az eredeti recept által megsütött, ami így is nagyon finom, de...



... én magasabbat szeretnék és talán nem is csak tönkölyből. Majd meglátjuk!

Az idei fügebor első adagja is bőven leforrt már, ma szűrtem le és töltöttem újra. 


Remélem gyorsan leülepedik, tisztul, mert a tavalyiból ez az utolsó üveg!:) Jó lesz szánkózás, korcsolyázás után kortyolgatni a duruzsoló kályha mellett!


Addig is, szokjátok a téliesre forduló időjárást és ha mégis sütne a napocska, menjetek ki a levegőre!:)
Egy ismerős orvostól hallottam, hogy az irodában dolgozókat szinte óránként fel kéne állítani és kiküldeni a levegőre, hogy vegyenek mély lélegzetet, ami a tüdőcsúcsig eljut, ugyanis ott telepszik és szaporodik a vírus! Ha gyakran szellőzteted, nem érzi jól magát és elpusztul... Úgy legyen! 

Pihentető hétvégét, minden bekukkantónak!:)

5 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Hasonló gondban vagyok a szobába hozott virágok egy részével - sajnos az egyiknek "nagyon nem tetszik" a hely, vagy a meleg, dobálja le a leveleit. Nem tudom, megmarad-e jövő tavaszig ? De pincébe, sötétbe csak a muskátlikat viszem, a többinek kell a fény...
Kíváncsi vagyok a "barátúri nagy fal"-ra...
Örülök, hogy a tavat töltik, ezek szerint sikerült elhárítani gyorsan a hibát - s érdekes, hogy a viszonylag kevés csapadék dacára, mégis telik.
A fokhagymákat nem értem, épp úgy, ahogy ne tudom magamnak se megmagyarázni az én pár napja látott "kék madaramat".Vagy ha mégis, akkor az elég szomorú jövőképet fest számomra....

Éva írta...

Sok mindent csináltál és csináltatok most kicsit pihizzetek! Kíváncsi leszek a kenyeredre én most készítettem először "házi kovásszal" finom félbarna kenyeret! Szép hétvégét !

Tiffanylda írta...

Aranyos fodorka: nálam a behozott növények legtöbbje mindig ledobja a leveleit, de hamar kihajt újra, még télen!

Éva: köszi, most pihi van, tényleg!;) Ügyes vagy, hogy tudsz kovászt készíteni! Biztos finom lett a kenyered! Nekem is az lenne a vágyam, többször próbálkoztam, de valamiért nem sikerült. Lehet, hogy erőt veszek magamon újra!

Ilona írta...

Gyönyörű képek, annyira szivet melengetőek, mint az írásod. Ez a növény teleltetés nálunk is gond. Egy szép nagy jukka pálmát tartunk az erkélyen. Igazából nincs benn jó helye, minden évben megsínyli a telet. És egyre csak terebélyesedik. Legszivesebben kinn hagynám, csak féltem. Esetleg ez a takaró segítene?

Tiffanylda írta...

Ilona: köszönöm.:) Ami a jukkát illeti, nem vagyok szaki, de mintha azt ki lehetne ültetni! Legalább is van olyan fajtája, ami bírja a havat, telet, nézz utána!
A takaróról még nem tudok semmit, csak amit írtak róla, majd jövő tavasszal, nyáron kérdezz, addigra tapasztalunk is!;)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons