2019/11/04

Környezetvédelem és egyebek

Nagyon sokat beszélünk manapság a klímaváltozásról és a Föld szennyezéséről.
Mindannyian sokat tehetünk, (tehetnénk) az ügy érdekében. Nem tudom azonban, hogy hány évnek, évtizednek kell eltelnie ahhoz, hogy látható, érezhető eredménye is legyen. Jó lenne, ha nagyon gyorsan változtatnánk, de ez kemény dió!...

Magyarország kultúrája nagyon messze van ettől - szerintem. Szánalmas, hogy hogy szórják el a szemetet, csikket az utcákon, még ha van is szeméttároló! Nem egyszer látom, ahogy az autó ablakát lehúzva dobálják ki az üdítős üvegeket, egyebet. Na, meg az illegálisan lerakott szeméthegyek, a légtérbe jutó elégetett műanyagok és oda nem illő dolgokról nem is beszélve!... A tengerek, óceánok. Nem sorolom, mindenki tud az áldatlan állapotokról.
Azt mondják, tégy rendet a portádon és akkor rend lesz a Földön is. Meg kéne próbálni mielőbb, mert már most óriási késésben vagyunk!

A témához kapcsolódóan: minap Budapesten jártunk és a lányaink kezdeményezésére betértünk egy csomagolásmentes boltba is. Igazán érdekes volt, én még nem jártam ilyen helyen.

A bejárat mellett egy játszósarok a gyerekeknek, asztal, székek, ahol játszani, várakozni lehet. Közvetlen utána egy kihelyezett digitális mérleg, mellette filctollak.
Egy hölgy a kosarából sorra vette elő a különböző nagyságú csatos üvegeit és tette a mérlegre, majd ráírta hány deka. Mindent visszatett a kosárba és kezdte a vásárlást.

Rengetegféle mag hatalmas üvegtárolókban: kender-, len-, tök-, szezám-, szőlőmag, napraforgó, ami hirtelen eszembe jut. Előkerültek a kisebb bébiételes üvegcsék és a hölgy a pici, fa szedő kanállal mert magának, majd vitte az újabb mérleghez, hogy ellenőrizze a súlyt.
Pontosan így járt el a durum, teljes kiőrlésű, szénhidrát csökkentett tésztáknál és gabonáknál, pl. rozs, hajdina, köles, tönköly, bulgur, lencse, stb., de itt már a nagyobb üvegeit használta.
Végül a kasszánál ismét mérlegeltek és a gép kiadta, hogy mennyi az annyi.

Én a teáknál időztem, amiben nincsenek aromák, tartósítók, színezékek. Kis kóstolót hoztam egy bizonyos "téli tea" nevű összetételből, ami nagyon ízlik. A hibiszkuszt még nem próbáltam.

Láttunk uzsonnacsomagolót, ami pamut anyagból készült, mosható. Abba kell rejteni a szendvicset csomagolás nélkül, majd patenttal zárni. Van valami kis vízhatlan bélése, ahogy a mosható intimbetéteknek is...
Itt jutott eszembe, hogy gyerekkoromban nekem is - sőt, a gyerekeimnek is! - volt uzsonnás zacskóm, nagyon hasonló! Mosható, kis béléssel és egy anyag szalvétába csomagolták a szendómat, úgy tették bele. Emlékszem a terjengő kolbász illatára is, ha éppen úgy adódott.. :)

Láttunk  - és vettem próbának - kókuszfogkefét, meg egy nyeles lábos súrolót, ami szintén a kókusz rostjaiból készült. Egész ügyesen lehozza az apróbb baleseteket, de a komolyabbhoz elő kell vennem a mosogató drótot, amíg nem találnak ki erősebbet. ;)

Dunsztosüvegek lezárására méhviasszal átitatott kendőket használnak, formára igazítva. Hát, nem tudom mennyire válik be, nálam előfordul, hogy a patent zár alatt is elromlik a befőtt.:( Úgy gondolom, egyelőre kevés a visszajelzés, de majd kiforrja magát! Ez lesz a jövő!

Összegezve: nagyon sok érdekes és egészséges dolgot megismertünk, volt amiről én még nem hallottam, persze a lányaink célirányosan mentek a polcokhoz, mivel Pécsett is van már hasonló kezdeményezés, ahol ők már jártak, így volt összehasonlítási alapjuk.
Jó volt látni a sok fiatal vásárlót és hogy a mieink is mennyire komolyan veszik a dolgot! Mellékesen jegyzem meg, hogy nem olcsó, de ugye valamit, valamiért. Az egészség, a környezet nagyon fontos dolgok, az üzlet, pedig üzlet.

Más téma. Hétvégén, az őszi szünet vége közeledtével, megvigasztaltam az unokákat egy új kuglóffal, hogy ne szomorkodjanak a sulikezdés miatt!;) Mindenképpen ki akartam próbálni a receptet, amit a Fb.-on találtam és náluk jobb alanyt nem találhattam volna a teszteléshez!:)

Szombat reggeli túrós kuglóf a kakaó mellé.

Hozzávalók:
– 20 dkg vaj, vagy margarin
– 1 csipet só
– 25 dkg zsíros tehéntúró (én félzsírossal készítettem)
– 15 dkg cukor
– 2 tojás
– 25 dkg liszt
– 1 csapott kk. szódabikarbóna

Elkészítése:
1. A sütőt bekapcsoljuk 180 fokra.
2.  A puha margarint kikeverjük a csipet sóval, cukorral, és a túróval.
3. Hozzákeverjük a tojásokat, majd a lisztet és a szódabikarbónát.
4. A kuglóf formát vajazzuk ki és szórjuk meg morzsával, majd finoman simítsuk bele a tésztát.     Tűpróbáig süssük.
5.Még melegen borítsuk ki egy tálcára és szórjuk meg porcukorral.

Emlékezetesen finom lett, kicsit zsíros, nem az a szárazabb fajta kuglóf, hanem amit az AL-lal kezdődő bevásárlóközpontban lehet kapni celofánba csomagolva, na, ahhoz hasonló. Nekünk nagyon ízlett. Ráadásul alig van vele munka, csak össze kell keverni a hozzávalókat és megsütni. Kakaósat is készíthetünk, akkor 25 dkg legyen a vaj-féle és 2 ek. cukrozatlan kakaópor jár bele.

Nagyon örültek az unokák mikor felszóltam telefonon, hogy kész a reggeli! Akkor pattantak ki az ágyból, de 5 perc múlva már dicsérő szavak mellett falták az ünnepi finomságot!:) 

Így nézett ki.



Hát, ennyi tőlem, hirtelen. :)

Még csak egy mondatot, mert ezt még ma kell megemlítenem! 💝
Isten éltesse drága Boldizsárunkat az 5. szülinapján!!! Mert hogy ma van, de mi már egy hete megünnepeltük a búcsúval együtt (mellesleg nem bírtuk ki, ma is elmentünk megpuszilgatni!:)


Legyen jó kedvetek az esős idő ellenére, hiszen november van, lehetne fagy, jég, hóakadályok is, de most "csak" esik és aránylag barátságos a hőmérséklet! Azaz... elindult a felmelegedés, de ezzel ne is vicceljek!...

2 megjegyzés:

Éva írta...

A környezetvédelem fontos csak szerintem sok ember ha szeretné akkor sem tudja teljes mértékben betartani mert nincs teljesen kidolgozva. Komoly rendeletet kéne hozni és azt közösen mindenki már akiben van egy kis akarat követné. Pár hete láttam az egyik Sp.. üzletben papír zacskót a péksüteményeknél úgy örültem neki hogy nem csak beszélnek de itt a példa lehet így is, ez nem tartott sokáig mert visszatértek a régire.Amit lehet igyekszem én is változtatni sok mindent tárolok már felcímkézett befőttes üvegekben.Konyharuhákból szütyőket varrtam van amit ebben tartok. Kuglófot nagyon csábító, tündér Boldizsár unokádnak sok puszit küldök szülinapjára!További szép napokat!

Tiffanylda írta...

Éva: köszönöm a hozzászólásodat, én is így látom a dolgokat. Próbálom megtenni környezetemben, amit megtehetek. Ha mindenki csak maga körül próbálkozna, már haladnánk egy lépést előre! Sok kicsi, sokra megy.:) A kuglóf igazából nem passzol a diétánkhoz a vajassága miatt, de nagy ritkán isteni!;) Boldinak pedig átadom a küldötteket, kösz!:)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons