2019/11/06

Ki érti ezt?

Ma, november 5.-én,  délután 5 órakor 20 fok meleg volt nálunk és szakadt az eső két órán át.

Autóban ültem, az ablaktörlő lapátok alig bírták a munkát. Az úton sűrűn ugráltak előttem az esőnek örvendő BÉKÁK!!!.  Eszükbe nem jut a téli álom, a hibernálás, hiszen tavasz van!:) Mi több, nyár! Noooormális? - kérdezné Besenyő Pista bácsi. Hát, nem!

Nem is csodálkozom, hogy fáj a fejem napok óta, ami egyébként nem szokott. Kivételesen ma más okból is fájhatna, de szerintem az időjárás a felelős! Vajon mit üzen az időjárásfelelős? Meddig tart ez még? Lesz-e egyáltalán fagy és hó? Mondjuk nem lenne rossz, ha megmaradna a tüzelőnk!:))

Furcsa az ember. Ha meleg van az a baj, ha hideg, akkor meg az. Örök elégedetlen. De nem normális ez így! A bacik és a vírusok már a kispadon melegítenek...

Én nagyon szeretnék karácsonyra hideget, hóval!!! Nem szeretem a decemberi madárcsicsergős tavaszt, sem a fagyos, havas áprilist!

Kinek szóljak? :D Mégis csak van valami abban a felmelegedésben!...


Addig is, míg megjön a lehűlés, ajánlok egy jó kis sütit, amit most készítettem először! Ezzel ki lehet bírni a "tavaszt"!:)

TÚRÓS KAKAÓS

A tésztához:
– 20 dkg liszt
– fél dl étolaj
– 1 tojás
–10 dkg cukor
– 1 teáskanál szódabikarbóna
– 2 evőkanál holland kakaópor
– 2.5 dl tej

Túrótöltelék:
– 25 dkg túró
– 1 citrom reszelt héja
– 1 púpos evőkanál búzadara
– 5 dkg búzadara
– 1 csomag vaníliás cukor
– 1 tojás

Elkészítése:
1. A sütőt előmelegítjük száznyolcvan fokra.
2. Egy őzgerinc formát kivajazunk.
3. Egy tálban a piskóta hozzávalóit összekeverjük.
4. Egy kisebb edényben összekeverjük a túrós töltelék hozzávalóit.
5. Ekkor a tészta felét beleöntjük a formába, kanállal elosztjuk rajta a túrót,majd mehet rá a tészta másik fele.
6. Sütőbe tesszük és tűpróbáig sütjük, kb. 45 perc.

Hasonló a reszelt túróshoz, de ennek a tésztája puhább, könnyebb. Nagyon finom! Köszönöm Rupáner - Gallé Margó!:)



S ha már van béka a posztban, legyen hal is! ;) Túróból.

Napsütéses - de hűvösödő! - szerdát minden bekukkantónak!

2 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Bizony én is azt érzem, hiába szép ez a késő-ősz, ha egyben fenyegető. Talán még nem nekünk, de a gyerekeknek biztos.Időm rengeteg, és (szerintem) túl sokat is töprengek ilyesmiken - értelmetlenül - hiszen megváltoztatni én már semmit nem tudok. De mindig a "jövő nemzedék" jár a fejemben. Mi vár rájuk ? És egyáltalán mi vár a Földre ?
De hát választ sehonnan nem kapok....
A "túróhalas" süti meg igencsak guszta, Évánál is olvastam recepteket, rá kellene szánnom magam már valami "kényeztető" süti elkészítésére. Legfeljebb a java részét tovább fogom ajándékozni.

Tiffanylda írta...

Aranyos fodorka: én is a gyerekek miatt aggódom - nem mintha ez változtatna valamin, de -olyan rossz érzés, mintha egy anya nem tudná biztonságban a családját. Valójában ez történik! Nagyon nagy összefogás kéne és szigorú következetesség, ami egy kicsike országban sem megy.:( Hogy menne a Föld összes országában? Csak a kérdések, kérdések...
Mindenképp próbáld ki a recepteket, szépen sorban:), jót fog tenni a hangulatodnak, meglásd!;) A gyerekek meg örülni fognak a maradéknak - ha lesz!:))

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons