2017/10/07

Ajándék, Barcelona 38.

Torre Agbar

Jó kis vasárnapi programot szerveztünk. A fiúk mentek az FC Barcelona stadionjába, a Camp Nou-ba, mi meg a barátnőmmel úgy döntöttünk, hogy ezt kihagyjuk, inkább megnézünk egy vasárnapi piacot - ami nem zöldséges, hanem olyan vásárféle. Kicsit korábban keltünk, mint egyébként, reggeli és indulás!
Egy darabig együtt vitt az utunk, méghozzá az extrém magas Torre Agbar-ig, ami egy torony, vagy hogy is hívják... Már a repülőről is jól látni a város felhőkarcolóinak sorában.
Jean Nouvel tervezte és állítólag a Monserrat  hegyeinek csúcsai ihlették meg - bár olvastam pikánsabb felvetéseket is formájára vonatkozólag...
Az Agbar név az Aguas Barcelona rövidítéséből keletkezett, ui. az épület nagy része a  barcelonai vízművek irodaháza.

Pár emeletén szálloda is működik. 144 m magas, 38 emeletes, de így is csak a harmadik legmagasabbja a városnak.

Óriási betonszerkezet 4500 ablakkal,...

...melyeket mozgatható üveg panelek fednek,...

...számítógépes vezérléssel működtetve nyitnak, zárnak, így kiegészítik a légkondicionálást.
Nagyon ki van találva!

Éjszaka - több ezer LED-nek köszönhetően - fantasztikus színekben pompázik.

Körbejártuk, fotózkodtunk, s mivel szomszédságában van a piac, mi már helyben is voltunk.
Ebben a városban olyan egyedi, ötletes dolgok vannak, hogy elképesztő! Imádom ezt a kreativitást, ami mindenhol, mindenen és mindenben megjelenik! Ettől különleges.

Nézzétek meg, milyen ez a piac! A teteje alulról TÜKÖR!:)

Vagyis messziről látod, hogy mi van bent. Persze, nem ez volt a cél nyilván, legfőképpen a látvány, a mozgás, hullámzás különös érzékelése, meg a fényhatások. Nagyon érdekes, izgalmas!

Maga a piac több szintes, de igazából nem egy nagy szám. Legnagyobb része ruhanemű - itt is rengeteg kínai,  egyéb keleti dolgok, mint nálunk a vásárban - és sok, szép méterárut láttunk, ami itthon nem jellemző. Rövidáru irdatlan mennyiségben cipzár, gomb, minden, ami a varráshoz kell.
Edények bő választéka, a zsibis részen használt könyvek, régiségek, hangszerek, stb. Voltak vacakok, de szépek is.  Lehet alkudni, mint itthon, de látszólag nem engednek, aztán ha elmész, utánad szaladnak, hogy na jó, legyen annyi! Öt Euróért vettem a három lánynak 1-1 lenge, nyári ruhát, magamnak meg egy nyakbavalót. Megérte!:)

Elszaladt az idő, kellőképpen elfáradtunk, úgyhogy beültünk egy fagyira és bámultuk az egyre növekvő tömeget és távolban a tornyot.

11-re beszéltük meg a találkozót a férfiakkal a Sagrada Família előtt, indulnunk kellett.
Folyt.köv.

Pihentető hétvégét mindenkinek!:)

Éva írta...

Az előzőekben is láttam hogy az épületük nagyon szépek és minden olyan nagy! Szép hétvégét nektek is !

Tiffanylda írta...

Éva: valóban gyönyörű épületek vannak, bárhova nézel! Ez meg egy igazi különlegesség. Köszi!:)

aranyos fodorka írta...

Én aztán nem vagyok oda a modern dolgokért, de ez az épület és a piac-tető vicces megoldása is tetszik. Hogy mit árulnak ott - az már más kérdés, nem a tervező bűne...

Tiffanylda írta...

Aranyos: magam is Gaudi miatt "járok oda", de már mindenre vevő lettem, ami Barcelona! Azt hiszem, ez az igazi szerelem.:) Tényleg érdekes, szép dolgokat látni ott, bármerre nézel. Ja, hát hogy mit árulnak a piacon, az csak egy kíváncsiskodás volt részünkről, de valahogy kínai cuccokra nem számítottam...

Üzemeltető: Blogger.

Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons