2017/09/24

Ősz

Rohan az idő, valóban, ahogy Aranyosfodorka is írja. Hónapok óta nem jutottam ide, pedig lett volna bőven miről beszámolnom. 
A nyár úgy elszaladt, hogy igazából alig volt néhány helyben ücsörgős "laza" nap, mert mindig mentünk valahova, vagy hozzánk jöttek. De hát a nyár már csak ilyen!
A gyerekek nagyot nőttek, mi öregedtünk. 
Legnagyobb változások, hogy elballagott a két nagy unoka az általánosból (Máté, Bogi). Ugyanabba a gimnáziumba mentek mindketten. Egy osztályba járnak.:)
Kishercegünk - Boldizsár - óvodás lett. Nagyon jól indult, tetszett az ovi, míg beteg nem lett és egy kihagyott hét után nem akart visszamenni. Most minden reggel sírás van:( Nem is akármilyen! Reménykedünk...



Együtt mentünk az Adriára mindannyian, a "szűk" család, tizenöten. :) Ismét nagyon jól éreztük magunkat és ha a sors is úgy akarja, jövőre újra ott leszünk!




Koncerteken, kiállításokon voltunk, szülinapokat ünnepeltünk, Orfűn strandoltunk, vendégeket fogadtunk és utaztunk. 
A fiúk egész nyáron kajakoztak, versenyekre jártak, érmeket gyűjtöttek. 




Ezzel együtt, az én időmből sok ment a sütés - főzésre és a rengeteg befőzésre.
Először a sok-sok meggy magozása, eltevése - az idén bőséggel volt! 


Aztán a kajszilekvár, szederlekvár, befőttek. Majd a 40 üveg lecsó..., pizzaszósz és végül 40 kg szilva üstben, a kertben. (Persze Aranyemberem sokat segített, meg a gyerekek is). Talán még birs kéne, de az nincs, ill. még kicsi a fa és nagyon aprók, meghagyom ezt a munkát jövőre. Még almából, körtéből van sok, egy részéből ivólé lett, de maradt a fákon is, most fog beérni.
Naponta szedjük a diót, sok a fa, kevés a kéz. :) Ezek a szeles napok nagyon beindították a szüretet.



Ki kell használni, hogy jó termés volt az idén, ki tudja, jövőre lesz-e valami?

Az idén megint nem jött össze a dunai nyaralás. Sok volt az eső, nem volt zátony. Amikor volt, akkor meg máshol jártunk... DE, múlt hét végén leugrottunk Bajára, hogy találkozzunk barátainkkal. Előző nap szakadt az eső, aznap is felhős volt, de Baján kivirult az ég és nem bírtuk tovább! Barátunk bebörrentette a motorcsónakját és kimentünk a Dunára. 

Kint volt a zátony, rengeteg ember napozott rajta, úgyhogy eggyel lejjebb mentünk, ott is csodás homokpad várt minket. 





3-4 órát töltöttünk a meleg homokban, kicsit beáztattuk a lábunkat a Dunába - én éppen antibiotikum kúrám végén voltam -, nem mertünk megfürdeni. Jobb is, mert kiderült, 17 fokos volt a víz!:( Pirosra égett az arcunk, vállunk. Visszatérve egy isteni halászlevet főztek a fiúk, amit egy szemig befaltunk! 



Evés közben jött egy hatalmas zivatar, ami minket már nem zavart. 
Este értünk haza, ismét esett és másnapra megjött a hideg, az igazi ősz. Azóta már néha fűtünk is.
Ez a kis dunai kiruccanás szép lezárása volt a termékeny, programdús nyarunknak. Szerencsénk volt!


Direkt kihagytam egy csodás utazást, nemrég volt, váratlanul, már szeptemberben. Arra gondoltam, hogy előbb megnézem, jár itt még valaki egyáltalán? Nem csodálkoznék, ha végképp elhagytatok volna! Bár magamnak akkor is leírnám.;)

Végül mellékelek egy videót, amiben egy fantasztikus hangú fiatalembert láthattok, hallhattok. Olyan kivételes hallása, hangja van, hogy nem csak fél-, de negyed hangokat is képes meghallani és megszólaltatni. Gyönyörű dalokat ír, pl. ezt is! Kattintsatok rá és hallgassátok! Én ebbe beleszerettem! Ráadásul aktuális is a téma.

Legyen szép vasárnapotok, jó pihenést mindenkinek!

Kayamar (Magyaróvári Viktor) - Az ősz himnusza
https://www.facebook.com/kayamar/videos/vb.139536112814999/998701393565129/?type=2&theater

12 megjegyzés:

MrsSame írta...

Dehogy hagyunk magadra! Itt vagyunk és ismét szívesen olvasunk téged! Igazán gazdag nyaratok volt.
Remélem Boldi végül belerázódik az oviba járásba. Nálunk a bölcsibe járás, most ott tart, hogy 2 hetet voltunk,2-őt nem, 1-et voltunk, 1-et nem. Hétfőn kezdünk. 2.-án már nekem is kezdenem kell...
Vigyázzatok magatokra!

Éva írta...

Örülök hogy adtál hírt magatokról és jól vagytok!

Tiffanylda írta...

Melinda Sásdi: kösz, hogy jöttél! Kitartást nektek is bölcsi-ügyben, na meg a munkahelyeden!..

Éva: ahogy nézem, nálatok is minden ok!:)

Piros írta...

De jó, hogy megint irtál ! A "kórus" szenzációs, élvezet hallgatni. Köszi

Tiffanylda írta...

Piros: de jó, hogy benéztél!:) Örülök, hogy tetszik! Élvezd! Én többször visszahallgatom.

Vicuska írta...

Irigylésre méltó az a sok energia, ami benned fellelhető, nem beszélve a jó kis családi nyaralásról! :) Szorgalmas voltál, termékeny, közben remélem az antibiotikum után gyorsan helyrejössz. Élménydús nyarad volt- koncertek, kirándulások, kiállítások és születésnapok :) Az ovi már csak ezzel jár. Otthon valószínűleg jobban érzi magát Boldi. Nimród sírósan és kelletlenül kezdte a bölcsit. Átvitték másikba, olyan jól érezte magát, hogy már első napon ott is akart maradni éjszakára. Imádott oda járni, jobbnál jobb foglalkozások voltak a különböző korú gyerekekkel nap mint nap. Az angolt is játszva, dalolva gyakorolták. A közeg sokat számít. Egy-egy betegség után alig várta, hogy mehessen. Úgyhogy reménykedjünk, hogy változik kisunokád hozzáállása és immunrendszerrel is bírja az ovizást. A videót meghallgattam, jólesett! :)- szeretettel puszillak.

aranyos fodorka írta...

Én is örülök, hogy jelentkeztél - tényleg szép és mozgalmas nyaratok volt, még ha a dunai táborozás ki is maradt.
Nem szégyellem, mert mindent nem lehet tudni - én nem hallottam Kayamar-ról - de amit olvastam róla és ez, amit meghallgatni ajánlottál, szenzációs !!!Köszönet érte.

Tiffanylda írta...

Vicuska: A látszat csal, mert az energiám fogy sajnos, ezt ÉN tudom, érzem, de próbálkozom...Boldi nagyon jól érezte magát két hétig. Aztán a betegség után rájött, hogy ez már mindig így lesz, hogy ott kell maradnia az oviban..., pedig otthon sokkal jobb! Sajnos, az én gyerekeim is sírtak minden reggel, de sikerült kizökkenteni őket. Ő most rossz passzban van, makacs, hisztis, de reméljük, hogy átmeneti!;)

Aranyosfodorka: Igen, csodás volt a nyár és mozgalmas, hamarosan jönnek az "unalmas" téli napok!:))) Örülök, hogy tetszik Kayamar! Én sem ismerem régóta, de most figyelni fogom!

Olyan jó, hogy jöttetek, nem hittem volna!!!:) Köszönöm Nektek! Azt mondtam magamban, ha hatan írnak, akkor érdemes folytatnom a beszámolómat. Hát, majdnem!:) Még várok kicsit.

aranyos fodorka írta...

Ha nem kommentelnek hatan, akkor is érdemes !!! Akkor öten várjuk a következő mesét!

Tiffanylda írta...

Aranyosfodorka: igazad van!!! A küszöbön várakozóknak, érdeklődőknek kell írni, nem a többieket várni!;) Lehet, hogy nincsenek is!:D Mindenesetre köszi a biztatást! Holnap jövök.

Tselszi írta...

...es befutottam hatodikkent :))) Biztosan vagyunk meg tobben is,csak nem mindenki szeret irni.
Sokszor bekukkantok,mert varom,hogy irj! Most kicsit elkestem,de annal nagyobb orommel olvastalak! :)

Tiffanylda írta...

Tselszi: éljeeeeen!:))) Örülök, hogy megvagy ;), olvass, remélem lesz mit!... Állandó időhiányban szenvedek.

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons