2016/02/29

Végre, egy nagy siker!

A Saul fia Oscar - díjat kapott!!! Úgy örülök neki, mintha én kaptam volna!:)

Végre, valami, ami igazán sikerült ebben a mostanában nagyon szomorúságos országban!
Én igazán kevés vagyok és senki, de nagyon köszönöm Nemes Jeles Lászlónak, Röhrig Gézának és az egész stábnak, segítőknek ezt a fantasztikus munkát, magyart sikert!
Büszkék lehetünk mindannyian rájuk és arra is, ha - legalább átmenetileg - ez jut eszébe egy idegennek országunkról és nem a folyamatos problémák...


Szép napot!

11 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Bocsánat, ha ünneprontó leszek. Nem is írok a témához többet, habár tudnék...Én biztos nem fogom megnézni.
http://mandiner.blog.hu/2015/05/27/mufaj_lett_a_holokauszt_kenyelmetlen_gondolatok_a_saul_fiarol

Tiffanylda írta...

Aranyos fodorka: az én ünneplésemet nem rontottad el, az általad mellékelt "kényelmetlen gondolatok" mellett nyilván iszonyatos mennyiségű és különböző minőségű kritika fog megjelenni a filmről. Én nem szeretnék itt, ebben a posztban erről vitát nyitni. Főleg, amíg nem láttam!...

Tselszi írta...

Nagyon orulok e magyar sikernek! Minden honfitarsunknak igy kellene ereznie,hiszen oly ritka alkalmak egyike. Megneztem a filmet. Az Oscar elo tv-s kozvetiteset is. Akarki akarmit mond,engem nagy buszkeseggel tolt el!

Tüzes Beáta írta...

Én is nagyon örültem!!!!

Tüzes Beáta írta...

Rákerestem a mandiner blogra. Nagyon rossz kedvem lett...egy darabig.

aranyos fodorka írta...

Nem tudom, beszéltetek-e már olyan emberrel személyesen, aki megjárta Auschwitzot ? Én igen. És hány, a témával foglalkozó könyvet olvastatok el ? és hány DOKUMENTUM filmet láttatok ?
Nem vitatom, készülhetnek filmek kitalált történetekkel, végülis a Piroska meg a farkast pl. gyerekeknek is mesélik világszerte - függetlenül hogy mindenki tudja, a történet nem igaz.... - de nehogy azt higgye bárki is, hogy amit a filmen láttok,az egyenlő azzal, ami ott és akkor a valóságban megtörtént.Arról pedig nem hallottam, hogy egy auschwitzi dokumentumfilm Oscar díjat kapott....

Tiffanylda írta...

Aranyos fodorka: abban egyetértünk, hogy nem egyenlő a történet azzal, ami ott és akkor történt. Igen olvastam, láttam dokumentum filmeket - már amennyire dokumentum. Nem foglalok állást a filmről - főleg, amíg nem láttam -, de úgy gondolom, a magyar sikernek még akkor is lehet örülni, ha a film nem tetszik. Ez egy fikció, nem dokumentumfilm, játékfilm. Ahogy olvastam, hallottam róla a készítőitől, ez a speciális forma - hanghatások, zörejek, kézi kamera, ami csak a főszereplőt veszi közelről, stb. - egy olyan új dolog a filmes szakmában, hogy többek között ettől lett elismert, sikeres.
Nem tudom láttad-e az Alindát beszélgetni a film készítőivel? Azt is érdemes megnézni!

Tselszi írta...

Nem vagyok holokauszt szakerto, oszinten szolva nem szoktam konyveket sem olvasni e temaban. A szulovaroskamban elt egy csalad,ahol a szulok megjartak Auschwitzot. Gyerekkent csak latni oket is a sajat boromon ereztem a borzalmakat.
A filmet termeszetesen elmentem megnezni,mert szerintem ennyit mindenkepp megerdemel egy magyar film,ami eljut a kulfoldi mozikba. Nem sokkal talalkozom itt ahol elek . Egyetlen perceig sem hittem ,hogy minden ugy tortent ott es akkor.
Nem vagyok hivatott kritizalni vagy dicsoiteni sem, de egy biztos , nagyon orulok a magyar sikernek, a nemzetkozi elismeresnek. Miert nem tudunk ennek egyutt orulni mi magyarok?

Tiffanylda írta...

Aranyosf.: ide tettem, hogy ne kelljen keresned! Mindannyian nézzétek, így többet meg lehet tudni a filmről, alkotókról is! Talán ebből újabb vélemények is születhetnek.
Az operatőr: http://hirtv.hu/alinda/erdely-matyas-1330042
A hangmérnök: http://hirtv.hu/alinda/zanyi-tamas-1330203
A főszereplő: http://hirtv.hu/alinda/rohrig-geza-1330384
http://hirtv.hu/alinda/rohrig-geza-2-resz-1330533
Koltai Lajos, Szabó István az Oscar-ról:
http://hirtv.hu/alinda/szabo-istvan-es-koltai-lajos-1331104

Tiffanylda írta...

Na, most vajon mi történt? A moderálásra váró üzeneteket ide beküldtem hátulról, a blogomból. Aztán láttam, hogy megjelent az e-mail címemen is CSAK Aranyosfodorka kommentje (a többi miért nem?)- amire már válaszoltam is! -, így a törlést nyomtam meg. Most nézem, hogy eltűnt!:( Akkor megnyomtam a közzétételt és nincs itt!:( Elmagyarázná valaki, hogy mi folyik itt??? Persze, nekem elég nehéz lesz.. :D

Tiffanylda írta...

Aranyosfodorka kommentjét bemásolom, mert eltűnt.:(
"Jó, ezt elfogadom, a magyar sikernek lehet örülni. (Túl sok úgysincs belőle...)majd megkeresem az ajánlott Alindás- beszélgetést.Köszi."

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons