2012/01/25

Mi lesz ebből?:)

Ma ismét volt némi időm az üvegezésre és tulipánokat szabtam, csiszoltam. Szerinted, mi lesz belőlük? (Nem 7 pontos kérdés, csak fantázia vizsgálat!:D!)
 
Tegnap suli után, összejött az öt unoka!:) Mikor kiderült, hogy jönnek, gyorsan megsütöttem egy régi kedvencünket - a gyerekeim, amikor kicsik voltak, imádtak ebben segíteni -, ráadásul nagyon rég nem ettünk ilyet, emiatt dupla sikere volt! Adom a receptet, hátha érdekel valakit!

CSACSIFÜLE
Hozzávalók (48 db lesz): 50 dkg liszt, 25 dkg zsír / Rama, 2 dkg élesztő, 1.5 dl tejföl, 1 ek. porcukor, csipetnyi só, sűrű lekvár a töltéshez, 20-30 dkg  porcukor keverve 1 cs. van cukorral,  a hempergetéshez.

Nagyon habosra kikeverjük a zsiradékot, majd belemorzsoljuk az élesztőt, összedolgozzuk a liszttel, tejföllel, cukorral, sóval. Elvileg egy éjszakát a hűtőben kéne töltenie, én ettől eltekintettem és fincsi volt!...
Vékonyra nyújtjuk (1-2mm), nagy korongokat szaggatunk belőle. Lehet pohárral is, vagy ami van. Én most  csak cakkos szélűt találtam hirtelen, ezért cakkos lett az összes csacsifül.:))) Miután kiszaggattuk, savanykás lekvárt teszünk a közepébe - én s.k.meggyet  -,  félbe hajtjuk, jól lenyomkodjuk a széleket és sütőlemezre téve, előmelegített sütőben (180 fok)  világosra sütjük. Még melegen belehempergetjük a cukorba, de csak hidegen tálaljuk.
Gyorsan sül, hamar elkészül, főleg, ha vannak apró mancsok, akik segítenek a szaggatásban, töltésben, hajtogatásban. Nekem most nem volt segítségem, de mivel az unokák szeretnek kuktáskodni - és nagyon ízlett nekik -, újra bevezetjük!
Ajánlom mindenkinek, bármilyen alkalomra, édes apróság gyanánt.
Jó pihenést, szép estét!:)

10 megjegyzés:

Susu írta...

Gyönyörűek a tulipánok!
Talán lámpa készül belőlük, vagy dísztál.
Bármi is lesz az, minden bizonnyal imádni fogom. A tulipán a kedvenc virágom! :)

Ányi írta...

De aranyos neve van ennek a sütinek! :) A tulipánokból pedig szerintem valamilyen felakaszthatós lógós dísz lesz, esetleg szalvétagyűrű (ha kisebbek a tulipánok) vagy talán gyertyatartó. :)

Éva írta...

Nagyon szépek a tulipánok szerintem valami tálat fogsz összerakni belőle. A sütid nagyon jól néz ki és könnyü finom lehet az íze! Jó lehetett neked hogy unokázhattál !

Kati írta...

Szerintem valamilyen tavaszi, húsvéti dísz lesz belőlük:)
Nagyon jól hangzik ez a csacsifül:)

Pálfalvi Zsuzsa írta...

De jó kis ötlet a hétvégi "nincsidőmsütni" projekthez! :) Ó és hát a tulipánok nagyon várom őket én is.

Halász Csilla írta...

szerintem tulipántál lesz,a sütit holnap kipróbálom,de mi lesz így a holddal.......nemtom :)))

trollanyu írta...

A csacsifül is szuper, meg a tulipánok is:) Én el tudnék képzelni egy tulipános ládikót, maga a láda valamilyen szép halvány színű üvegből lenne, benne ilyen tulipános betétekkel. De szép is lenne:) Bár a kivitelezése biztos nehéz. Kíváncsivagyok mi lesz belőlük:)

erdoseva55 írta...

Szerintem ablakdísz lesz vagy mécsestartó.
Köszi a receptet, nagyon jól hangzik!
Szép hetet Nektek!

Névtelen írta...

Erópai uniós zászló, ha ügyesen csoportosítod. (Szerintem csinálj néhány pirosat is, jól fog jönni, ha visszajönnek az oroszok)
((Csak dupla zárójelben jegyzem meg: jellemző, hogy nem jár pont!))
netuddki

Vízicsibe írta...

Tulipánoknál az jutott eszembe, hogy csinálsz nekik szárat, s úgy lehet betenni a vázába...

Ezt a sütit mi is szoktuk sütni, csak mi Saci néni kiflijének hívjuk, mert anyukám kapta anno a receptet a legjobb barátnőjétől, akit így hívtak.

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons