2011/02/17

Ma már hármasban...

... voltunk itthon. A legkisebb unoka is csatlakozott némi lázzal, orrfolyással. Így aztán én mentem hozzájuk, mégis csak a saját otthonukban  legyenek, több a játék, ott a saját ágyikó, stb...Szerencsére nem volt vészes a közérzetük, így tündérien eljátszottak.
A fényképezőgép "véletlenül" nálam volt - indulhat a cikizés, kedves családom!:))) - és végre megörökíthettem azt a két kedves szobrocskát - trollokat -, amit Eszter lányom kapott Norvégiában, még a három gyerkőc előtt, amikor gondtalanul járta a világot, mint kitűnő konduktor...

A troll, a skandináv mitológiában, egy misztikus lénynek számító antropomorf szereplő. Az északi irodalomban különböző módon jelenítik meg őket, sokszor "bennszülött" fajként, nagy fülekkel és orral, farokkal. Ezek inkább a kedvesebb, mesébe illő fajták, akik barlanglakók, koszosak, erdőben élnek és gyűjtögető életmódot folytatnak. Ilyeneket fotóztam.
Tolkien regényeiben a trollok fányi méretű, óriási erejű, de gyenge agyú, gonosz, agresszív lények. Róluk olvashattok a Harry Potter-könyvekben és A Gyűrűk Ura-trilógiában. Gondolom, ismeritek...

Népszerű, skandináv szuvenír, sőt, karácsonyi lapokon is alkalmazzák a helyesebb fajtákat.

Kutakodásom  eredménye, hogy az internetes szlengben az számít trollnak, aki lerombolja a virtuális közösségeket provokatív, heccelődő beszólásaival. Sőt, a médiavitában is olvastam ezt a szót, de ez már tényleg nem ide tartozik...
Elnézést azoktól, akik ezt tudták, nem nekik szántam!:) A fotókat azonban mindenkinek!:)))



3 megjegyzés:

Cimbilimbi írta...

:) nekem sok minden új volt amit leírtál, köszi! A gyűrűk urát természetesen olvastam (kb. ötvenszer), sőt a HP-folyamot is mind, most mégis egy nagyon kedvenc filmem jutott eszembe a képekről: Miracle Max A herceg menyasszonya c. opuszból (The Princess Bride), szerintem kötelező nézeménnyé kellene tenni :) http://www.fanpop.com/spots/the-princess-bride/images/122069/title/miracle-max-photo

Piros írta...

Erdekes, amit a trollokról irsz. Amikor még régen Norvégiában jártunk nekünk is igy mutatták be öket, de a végén hozzátették, hogy mindenki azért hisz valahogyan bennük, mitologia ide vagy oda !
Nagyon belelendültem a bloggolásba, minden nap megnézem mit irtál és sütöm a recepteket !!
Piros

Tiffanylda írta...

Cimbi, nem ismerem a kedvencedet sajnos, a bajom meg az, hogy angolul sem tudok..., de ma elkezdem!:) A zenéje jó és meglehetősen izgalmasnak, főleg romantikusnak tűnik!:)))

Piros, Ti nem hoztatok egy darab trollt sem???
Ami a recepteket illeti, gondolom a férjecskéd nem bánja, ha kipróbálod azokat!:DDD

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons