2010/11/25

Tímel újabb édessége... 4.recept

Kistepsis
Ez a sütemény az egyik kedvencem. Nagymamám és dédikém sütötték Karácsonyra és Húsvétra.
Ez nem pikkpakk süti. Legalábbis elkészíteni nem az, de elfogy mire kihül :)
A kis fém formákat ki kell vajazni, és a tésztát bele lapítani. Én golyókat dobálok bele, aztán a széleihez lapítom.
Tészta: 97 dkg liszt, 52,5 dkg zsír,8 tojássárgája, és annyi tej,amennyivel könnyen alakítható tésztánk lesz.

Töltelék : 30dkg dió, 8 tojás fehérje, 38dkg cukor. Ezeket kemény habbá kell verni. 
Ezt a krémet a tésztával kibélelt formákba tesszük, megnő, úgyhogy másfél cm helyet hagyjunk neki :)
Ebből a mennyiségből tisztességes darabszám lesz...tisztességes idejű munkával :) Felezem az adagot és ha nincs zsír kéznél, akkor margarinnal gyúrom. Zsírral olyan omlós lesz, hogy elég csak azzal megijeszteni, hogy ráharapsz, és már a szádba is esik :) Margarinnal nem rémül meg, ott le is kell harapni a falatot :)

Jó sütögetést !

3 megjegyzés:

Pálfalvi Zsuzsa írta...

HŰŰ a mindenit ez jó kis süti!!

Tiffanylda írta...

Engem is izgat-na, ha nem ilyen formába kéne sütni! Ui. egyszer egy másfajta recept tésztáját kellett belenyomkodni, amit megtettem, de soha többé nem jött ki onnan!!:)))) Így aztán, kicsit ódzkodom az újabb próbálkozástól....:)

Tímel írta...

A süti töltelékéért vagyok oda teljesen :) Már agyaltam rajta, hogy miben lehetne úgy sütni, hogy a tésztát minimalizálom, és növelem a krémet:) Gyümölcstorta forma eddig a legjobb ötletem :) Kellően lapos, hogy átsüljön a fehérjés dió:)

Ez van :) Cuppogjon a cukortól és a felvert fehérjétől, és nálam tuti befutó :)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons