2010/11/23

Monika salátát küldött.... 4. receptje, vagy 14.?:)

Kaptunk már Mónikától savanyú paprikát, ami valóban nem volt túl szokványos! Most egy másik salátával rukkolt elő, ami isteni finom - ismerem -, de az elkészítésére  nem vállalkoznék...Ahhoz egy teljes stresszmentes  szabadnap kéne nekem, főleg, ha sok éhes száj vár a finomságra!:) Na, meg a paprika sem olcsó, tegyük hozzá!...
Itt azért kicsit elbizonytalanodtam....
Szeretném hangsúlyozni, hogy nagymamáink, dédikéink régi - nem szokványos, ámde ünnepi -, karácsonyi receptjeire vágynék, sokunkkal egyetemben!!! Pl. kézi készítésű szaloncukor....Sehol egy ilyen recept a fiók aljában???
Félreértés ne essék, nem szeretnék senkit megbántani, csak úgy érzem kezdünk átmenni  receptgyűjtő versenybe...:)))  Pedig nem ez a cél!!! Lehet, hogy én látom rosszul? Szóljatok rám!!!
Tudom, elég tág fogalom ez az "ünnepi étel", meg hogy kinek, mi a "nem szokványos"...
Nehéz dolgom lesz az értékelésnél, már látom!:(  Mindenesetre, a számomra extrának lesz esélye, az biztos és valószínűleg meg foglak kérdezni Titeket is, Kedves Olvasóim!:)
Eme rövid eszmefuttatás után, íme, a mai recept!
 Sült paprika salátának
 A piros, sütni való paprikákat (amiből az ajvár is készül) meg kell sütni platnin, rezsón, rostélyon, sütőben. Jó, ha meg is égetjük, mert ez adja a különleges ízét (emiatt viszont a szabadban való sütést javaslom)!
Ezután hideg vízben áztatjuk, hűtjük és megpucoljuk a héjától és magjától, szárától. Ha pár mag marad, nem probléma.
Ezután be kell sózni mindkét oldalát! Ez a saláta gyenge pontja, ugyanis ha a végén rossz íze lesz, csak a sózást rontottuk el! Egyenletesen, lehetőleg sószóróból sózzuk. Ne túl sokat, inkább kevés legyen!
Egy réteg sózott paprikát teszünk a salátás tál aljára. Minden darabra egy-egy csepp ecetet, egy-egy csepp olívaolajat (de sima étolaj ugyanolyan jó) és egy-egy szeletke fokhagymát teszünk. A "csepp"-eket igyekezzetek szó szerint érteni, de nem lesz tragédia, ha megszalad, vagy két illetve három csepp lesz.
Jöhet a következő réteg paprika, ecet, olaj, fokhagyma.
A végén összekeverjük, majd hagyjuk állni egy-két órát. Ezután kóstoljuk, és ha kell, akkor még sózzuk, de csak óvatosan! Minden utósózás után hagyjuk kicsit állni mielőtt újra kóstoljuk. Ha elsózzuk, menthetetlen.
Az íze különleges, ünnepi asztalra való.

7 megjegyzés:

Monica írta...

Legközelebb mézeskalács receptet küldök, úgy látszik arra senki nem is gondolt.
Nálunk a legünnepibb fogás az alma-méz-fokhagyma-dió kombináció.
A családfő jutalma, hogy felszelje az almát, megmártsa mézben és szétossza a mézes szeletkéket a család tagjai között. Azután jöhet a dió, majd a fokhagyma ugyanígy mézbe mártva.
Áhitata van a ceremóniának, de mégsem küldhetem ezt, mint ünnepi fogást!?

Névtelen írta...

Szokás szerint, nehogy bárki is kritikának érezze ! Én (ffi) ha megnézek/elolvasok egy-egy receptet, leginkább csak arra jó, hogy eszembe (...) juttatja, jaj de rég' nem ettem olyasmit! - és ha esetleg "legyártásra kerülne",- (gyermekeim anyja részéről...) én javaslom szinte állandóan : nehogy valami "újdonságot"- más receptjét akarjad kipróbálni !. Értsd : miattam ám' próbálkozzon /kísérletezgessen- de lehetőleg NEM abban 3-4 napban. (pl. karácsony)
Természetesen ki-ki csinálja úgy, ahogy megszokta ! Ismétlésért bocs' (1001-szer megírtam már) nagy költőnkkel (...) értek egyet : " hagyja a dagadt ruhát másra,engem vigyen föl a padlásra" (pontosítandó!) - [ Sajnos (?) én mosok (is), padlásunk nincs... de ez egy más téma. ]
Csak tényközlés : (nem panasz) pl. "volt barátnőm" heti 2 napot van itthon! (szo.-vas.) - és ha jól emlékszem ?- vagy 10-12 éve nyaralni sem voltunk... mert csak a "munka!" (neki) - na, ennyit - most.
P.s. : bocs' és még,hogy szaloncukor házilag ! Ma, OK ! Google keresőbe beírva van ott jó pár recept.

Névtelen írta...

(2.) [ nem szeretnék "riogatni" -és senki kedvét elvenni! - csak "megakadt a szemem" : kb. (paprikánál) "jó ha meg is égetjük !"
Ehhez csak annyit : (NEM tanmese !) - (anno) látogatva Édesapámat a kórházban... épp' eleget hallottam az orvostól, ...amiket hallottam ! [persze,én is szeretem pl. a "megégett" (pirítós) kenyeret... a füstölt húsokat/sajtokat - és ne soroljam !]- a gond "csak" az, ha majd a "végén benyújtják érte a számlát!" - (ne legyen igazam !...) Tényközlés : "én a két végén égetem a gyertyát!" (ha nem 3 helyen!- tán' még "középen" is !) - így aztán nem is tudom, miért tettem meg (?)- hogy pl. kiöntöttem a fritőzből ( olajsütő ?) az olajat!
(Mit rikácsolt miatta "kedvesem!" - holott nem is magam miatt tettem...) Hát... talán ennyit - az "égett paprikáról" !

Névtelen írta...

...és az utolsó "tippem" (persze "plagizálás") "nem az követi el a hibát (vagy nem az a "bűnös")- aki rossz tanácsot ad!- hanem az, aki a rossz tanácsot elfogadja /végrehajtja." - vagy valami ilyesmi.
Nem azt mondtam ezzel, hogy "rosszak a receptek"- ( a tanácsok) - csak van ilyesmi is !
(Bocs' kb. mikor "indultok" fodrászhoz...kozmetikushoz...és ilyesmik ? ) :-)

Tiffanylda írta...

Rajta, Mónika!!! Hát ilyesmikre várok!!:)))
@X: ezeket a recepteket MOST kell kipróbálni, még az ünnepek előtt, hogy akkor tutira mehessünk!:)
Igen, az égetett dolgok, állítólag rákkeltő hatásúak, én is hallottam! Lassan olyat már nem is tudok, ami ne lenne az...:( Az adalék, vegyszer, stb. miatt!
Fodrász, kozmetikus és egyebek nálam kilőve!:) Legalább erre nincs gond!!!
Persze, mondhatod,hogy milyen nő az ilyen..., igénytelen, stb. Nem mai, az biztos!:) Szeretem a legtermészetesebbet, még ha nem is olyan szép, de "olcsó és nem ráz"!:))))A megspórolt időről nem is beszélve..."Mert megérdemlem!"...

Monica írta...

Tessék figyelni! A paprikát megsütjük, jó ha kicsit meg is égetjük... Viszont az is oda van írva, hogy hideg vízben való áztatás után tessék meghámozni! Tehát: az égett héját levesszük, nem kell megenni, a húsa pedig nem égett, csak a füstös íz marad.
A padlizsánkrémhez ilyen elvekkel hozzá se fogjatok, mert azt meg teljesen meg kell égetni, igaz, hogy csak a belső húsát kell kivenni és megenni, de sebaj...
Mellesleg nem hinném, hogy annyira sokat enne ebből az ember, mint pl. a füstölt sajtból...

Unknown írta...

Nálunk is ismeretes a sültpaprika savanyúság, kis külömbséggel az írottakhoz képest. Vagyis, nálunk megsütik a paprikát, égetni azért nem kell, hamar odaéghet és elevész a húsos része, aztán megpucoljuk, kicsit le kell öblíteni, szürőn lecsepegteni. Egy tálba vizet teszünk, bele sót, cukrot, ecetet és ezt elkavarjuk amíg elolvad a cukor meg a só. Jöhet bele a paprika, de hagyni kell allni pár órát, hogy érjen össze. Nagyon finom! Lehet, ízlés szerint, édesebbre vagy ecetesebbre készíteni a levét.

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons