2019/07/09

Nyaralás az Adrián 2.

Reggel 5-kor ébredtem.
Melegem volt, kimentem a fürdőbe, megmostam az arcom, hogy kicsit felfrissüljek. Nem akartam, hogy a klíma susogjon. Kitártam az erkélyajtót, visszaültem az ágy szélére és néztem a csendesen hullámzó, csodálatos tengert, mélyeket szippantva a friss levegőből.



A szemben benyúló félsziget szikláján megjelent a felkelő Nap első sugara. A fénytől pillanatokon belül hófehérek lettek. Alattuk a tinta kék tenger, felemelő látvány volt!
Megfordult a fejemben, hogy lemegyek egy sétára, de húzott az ágy és én hagytam magam, elvégre ezért vagyunk itt... Közben azon merengtem, hogy micsoda fantasztikus dolgom / dolgunk van, milyen kiváltságosak vagyunk így, együtt. 💝

A kis falu templomának harangjára ébredtem. Vasárnap lévén, misére hívták a híveket.
Évek óta szeretnék bejutni a templomba, hogy körülnézzek, mert csak ilyenkor van nyitva. Megint nem sikerült!:( Csak vasárnap! Ami a nyaralási időnkben ez az egy van... Kár! Sokadszorra fogadom meg, hogy majd jövőre odafigyelek, de sajnos sokadszorra felejtem el és nem hinném, hogy a memóriám javulni fog.


A teraszon már a korábban kelők csendben kávéztak. Megjelentek a gyerekek is - volt aki már a medencéből jött elő:) - indult a reggelizés. Közben megbeszéltük ki, mit álmodott. Néhányan nem tudtak aludni a nagy meleg miatt. Tényleg embert próbáló volt az a 35 fok, lakásban min.28. De mint tudjuk, a klíma használata könnyen veszélyes lehet! Próbáltuk úgy intézni, hogy akkor kapcsoljuk be, mikor kijövünk a helyiségből, így kellemes hűvös fogadott minket, ami hamar ismét melegre váltott.

Reggeli után némi társasozás, majd irány a tenger!

A délelőtt strandolással telt. A srácok búvárkodtak kedvükre, de nem sok mindent találtak a tenger alján. Kicsit messzebbre kellett menni, ahol "embermentes" a terület. Ott gyönyörű, színes halrajokat, sünöket láttak és néhány szép kagylót is hoztak.
Olyan erősen sütött a Nap, hogy menekülésre fogtuk és ebédelni indultunk.

Nem volt gond a menüvel, az otthonról hozott dolgok jól tartották magukat a hűtőben, jó étvággyal fogyasztottuk.
Délutáni alvásra invitáltam Boldit, aki szívesen jött velem.:) Mindkettőnknek jót tett.
Ébredés után a srácok ellepték a medencét és különféle ugrálós bemutatót tartottak nekünk.:)




Boldi az idén karúszót kapott abban a reményben, hogy "leszakad" kissé a szüleiről és nem kell a vízben cipelni, vagy úszógumival tologatni (elvégre már ő is 4 éves!;) Hát, ez így elsőre nem jött be, hiába karúszó, még Apa kezét nem engedi el! Talán majd az idő!...

Miután a vízben nem voltak sikerélményei és minden bizalmát elvesztette szerettei körében a szerencsétlen karúszó miatt, csak a nyafogás maradt. Kijött a vízből, elővette az otthonról hozott kedvenc munkagépeit és az apró kövön elkezdett betont keverni. :)
Szeretett volna egy kis úszómedencét építeni. Javasoltam, hogy egy szép, íves fagyisdobozt használjon fel erre a célra kitűnő, de azt túl konkrétnak gondolta, ő szerette volna kiásni, nejlonnal kibélelni és betonfalat húzni köré.

Telerakta a kis betonkeverőjét apró kövekkel és kérte nagyapját, hogy szerezzen valahonnan egy kis cementet! :) Sikerült egy kis szürke port összehozni, némi homokot is - merthogy pontosan tudja az otthoni megfigyeléseiből mi kell hozzá, sőt, azt is, hogy mennyi!


Bogi a medencében úszott, odavitte hozzá a kis vizesüvegét és kérte, töltse meg, kell a betonkeverőbe! Kívánsága azonnal teljesült.




Ügyesen adagolta és keverte a hozzávalókat, miközben nagypapa ellentartott a gépnek, nehogy felboruljon a munka hevében! :)
A végeredménnyel nem volt túl elégedett. Papa javasolta, hogy hagyja abba mára, majd holnap folytatják valami jobb anyaggal. Boldi hajthatatlan volt és közölte, hogy abbahagyni nem lehet, mert beleköt a beton a keverőbe!!!:)))
Kénytelenek voltak kiönteni a helyére és megelégedni a mai teljesítménnyel.

Mikor este megkérdeztem és összeírtam, mit kell hozni a boltból, ő azonnal rávágta: cementet, meg valami nejlont!:)

Este éjfélig dumcsiztunk Bogival, Benedekkel a világ dolgairól. Holnap, ha sikerül felébrednünk, hajnalban elmegyünk napfelkeltét fotózni, ill. videózni.

Nagyon szép nap volt a mai, leszámítva a hőséget, ami egyre durvább.

Kellemes, szép estét, a mai kiváló hőmérsékletben!:)
Folyt. köv.

3 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Ez a gyerek...ez a gyerek...mi lesz ebből ? Akarat, kitartás, céltudatosság, szakértelem, jó megfigyelő képesség...Ne mondjátok már, hogy ez minden ilyen korú piciben benne van...Nagy élvezettel olvastam "erőlködéséről" a beszámolót.
Amúgy nagyszerű ez a "minden egy helyen"-rendszerű üdülési lehetőség, és érdeklődve várom a folytatást !

Éva írta...

Nagyon szép ez a hely és valóban szerencsések vagytok hogy együtt tud lenni a család. Aranyos a kis Boldi hogy lekötötte a "nagy munka".

Tiffanylda írta...

Aranyos fodorka: nem vagyok elfogult nagymama, de valóban, nagyon okos ez a gyerek! ő az a fajta, ha kérdez, a válaszokat meg is jegyzi mert valóban érdekli! Neki érdemes részletesen válaszolni! Sose felejtem - szégyenletes dolog? - Boldi anyukája olyan 3 év körüli lehetett, mikor reggelizés közben megkérdezte apját, hogy mi az a politika. Ő épp sietett valahova és gyorsan le akarta tudni a dolgot, annyit mondott, hogy az egy nagy barna sütemény...:))) Azóta is emlegetjük!

Éva: bizony, így van, köszi!:)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons