2019/01/05

Végre, hó! :)

Szombat reggel szakadó hóra ébredtem. Nagyon vártam, mint a gyerekek!
Kiugrottam az ágyból, lenéztem az utcára, láttam, hogy a szomszéd autóját már teljesen belepte. Hű, de jó, akkor talán majd szánkózhatunk is egyet!:)
Felkapcsoltam a karácsonyfa gyönyörű égősorát és visszabújtam az ágyamba. Igazi, karácsonyi hangulatom lett. Ugyan két héttel később, de nem baj! Ez egy igazán meghitt, utó-karácsonyi hangulat volt. Finom, meleg szoba, tökéletes csend és nyugalom.
Aranyember ült a karosszékben a fa mellett és olvasott. Én meg eltűnődtem a régi, szép, havas karácsonyok hangulatán.
Pl.: még gyerekkoromban, mikor testvéreimmel mentünk a nagymamához megnézni, mit hozott a Jézuska, az utat lerövidítve, a legmeredekebb helyeken, olykor fenéken csúszva, nagy nevetések közepette értünk célba. Persze, nyakig havasan, vizesen...Volt öröm!:)

Kicsit bele is aludtam a szép emlékekbe, de aztán összeszedtem magam, hiszen Aranyember rám várt, hogy reggelizzünk.
A konyhából még jobb a kilátás ilyenkor, hiszen mindenütt természet vesz körbe minket!
Meg is érkezett a mókuskánk.:) Bekukkantott, kicsit irigykedett a lágy tojás miatt, de úgy döntött, átugrik a diófáról az új tetőre, hiszen azt még nem is látta!:)



A csúszka is jött reggelizni. Nem tudom hova tűntek a cinkék idén, alig jön pár az etetőhöz! Talán máshova szerződtek? Nem értem. Minden évben rengeteg madarunk szokott lenni.


A délelőtt gyorsan elment, így csak ebéd után indultunk a pagonyba szánkózni, kettecskén.
Mikor kiértünk, láttuk a szánkónyomokat. Az unokák már reggel kint voltak.:)







A kis fenyőcsemeték.



Úgy szakadt a hó, hogy alig láttunk, de nagyon jól siklott a szánkó!:) Kivéve, mikor egy facsemete elénk állt...:)))
Nem tudtam magunkról képet készíteni, így maradt a táj, gyönyörködjetek!





Visszatérve elkanyarodtunk az unokák felé...


...megnéztük a két nyuszikájukat, de csak az egyik jött elő földalatti rejtekhelyükből. :)
Gyönyörű, kényelmes házuk van és mégis ástak maguknak egy hatalmas üreget és időnként ott töltenek pár órát. Ki érti ezt? Lehet, hogy üregi nyulak? Nem értünk hozzá, nekünk csak angóra nyulaink voltak, nyírásra, "bentlakásosak", abból viszont 250 db!:)


A havazás befejeződött, a hőmérő +1 fokot mutat. Attól félek, holnap már olvadás és eső lesz. Viszont vasárnap!!! Boldizsár napja!!! Megyünk, mert buli lesz! ;)

Legyen nektek is szép vasárnapotok, jó programokat, kellemes pihenést!:)

6 megjegyzés:

Tselszi írta...

Nemhiaba remenykedtem! :) :) Csodalatosan szep es hangulatos a pagony! es a pagonyt korulolelo taj.A templomtornyos kepeid mint a kepeslapok! es micsoda faiskola! Gyonyoruek a fenyoitek,kicsik,nagyok,kozepesek!Biztosan nagyon sok munka van benne, de milyen jo erzes lehet latni ahogyan cseperednek.
Szep vasarnapot,jo nevnapozast,boldog Boldizsar napot! :)

Tiffanylda írta...

Tselszi: köszönöm, a pagony szép, de nem vagyok elégedett a fotókkal. A fényviszonyok és a sűrű hóesés nem kedvezett, de a hangulatot azért érezni.
Bizony, a fenyőkben rengeteg munkája van Aranyembernek és sajnálatos, hogy pár éve elkapta az egész erdőt valami gomba - meg a forró nyár sem használt - és sárgulnak.:( Hiába permetezés és különféle praktikák, állítólag mindenütt probléma ez, nem csak nálunk. Van olyan fajta, ami nem éli túl, de pl. az ezüstfenyőt nem bántja. Legalább is eddig...

aranyos fodorka írta...

Bizony jó nézni ezt a csodás behavazott világot. Én ugyan bele a hóba, vagy egyáltalán ilyenkor ki nem kívánkozom már, tele vagyok az eleséstől, balesettől való félelemmel - de nézni azért szeretem. És ott nálatok "táj" is látszik, nem csak ronda utcák, meg egymásba épült házak - mint itt.
Tényleg gyönyörűek a fenyőitek, nagy kár, hogy ezt a betegséget nem lehet igazán jól meggyógyítani,s emiatt gondolom van bőven veszteség is. A madarak dolgát egyszerűen nem értem.... Hová tűntek ? Csak verebek jönnek hozzám is. A nyuszi viselkedése is fura, pedig biztos van oka, hogy miért jön ki, csak nem tudja elmondani :-)

Tiffanylda írta...

Aranyos fodorka: én már nagyon vágytam levegőre menni, meg a szánkózásra is. Ilyenkor nem nagy szám a táj, de egy városi házsornál mindenképp szebb, a levegő meg ezerszer jobb.
Sajna, ha jól megnézed, látszik a képeken is, hogy betegek a fenyők. Tavasszal általában kikupálódnak, megörülünk, de őszre ismét ilyenek.
A nyulak, madarak témája egyelőre talány.

Tselszi írta...

Epp a veget elcsipve kivanok kellemes husveti unnepeket! Nagyon cuki ez a nyuszis ,lampas,olvasos keped aprilisra! Hatha lesznek fenykepek is! varjuk a tobbi olvaso neveben is! <3 , :)

Éva írta...

Szép a táj, de azóta kitavaszodott és lassan már a nyár is van:) Még régebben ígérted megmutatod azt a munkád amit készítettél. Gondolom elfoglalt vagy de tudd hogy sokat gondolok rád mikor a régi kedves blogtársakra gondolok!

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons