2018/11/04

Rólunk :)

Itt volt a négynapos ünnep, nem mondhatom, hogy nem volt időm egy vacak posztra sem, hát írok!
Aranyos fodorkának megígértem, hogy rólam / rólunk fogok legközelebb hírt adni, ami - szerinte - talán érdekesebb holmi kimásolt irományoknál.;)
Való igaz, hogy a mi életünk meglehetősen eseménydús, unatkozni nem lehet! Talán emiatt írok olyan ritkán?:)
Hogy a pillanatnyi helyzetet említsem: épp a fejünk felett dolgoznak a tetőfedők. (A ház udvari, hosszú részén már évekkel ezelőtt, Aranyember vezetésével, nagycsaládilag lecseréltük a léceket, cserepeket, de az utcafronti rész nagyon magas, nem mertük bevállalni).
Végre megjöttek az ácsok! Igaz, szeptember végére, október elejére ígérték, de most értek ide. Van ilyen! Viszont az időjárással és ezzel a három szorgos emberrel őrült nagy szerencsénk van! Ilyen mesterekkel még nem találkoztam (2 mester + 1 segéd).
A házunk teteje nagy és egyébként is komoly feladat megoldani a "seholegyderékszög" régi, építészeti stílusban ácsolt tető felújítását. Nekik sikerült!
Öt nap alatt leszedték a cserepeket, meghosszabbították a gerendákat, befóliázták, újralécezték, feltették az új csatornákat és holnap kezdik a cserepeket felrakni. Mindenszentekkor nem dolgoztak, de péntek, szombaton igen (a szomszédok örömére 7-17-ig kopácsolás).

7-kor jönnek, megbeszélik a stratégiát és már másznak is! Délben lejönnek, ebéd zsebből, kakaós csiga, vagy hasonló egy kis víz, kóla. Kávét nem kérnek, nem élnek vele. Nem telik el fél óra és ismét a tetőn vannak. Mikor elmennek, fel kell kapcsolnom a villanyt, sötét van...
Ilyet nem tapasztaltam mifelénk! Sajnos nem ehhez vagyunk szokva, pedig ez lenne a normális!
Szóval, örömködés van!:)


A képen elől a ház udvari része, amit mi csináltunk és hátul, keresztbe a frissen lécezett, cserép nélküli tető. Épp ügyködik az egyik ember.

Különböző háziasszonyos elfoglaltságok is akadnak minden napra, mostanában pl. a birsalma feldolgozása.
Egy nagy adag kész. Lett többféle birsalmasajt, sima, diós, aszalt szilvás is. Most száradtak meg úgy, hogy el lehet tenni. A tálcán látható elterített, laposból kiszúrtam apró csillagokat, formákat meghempergettem porcukorban, hogy ne ragadjon és beraktam egy fémdobozba, hátha nem találja meg senki karácsonyig! (Kellemetlen lesz, ha én sem,:)) pedig jó lenne "rájárósnak"!
A leeső, visszamaradt darabokat egy tálcára terítettem és meglocsoltam olvasztott csokival. Térültem - fordultam és már el is tűnt!:)




Holnap leszedem az utolsó adagot a fáról, abból befőtt lesz, ha igaz, de még változhat!

Rengeteg minden történt, majd azokat is mutatom egyszer, de a legnagyobb örömünnep tegnap volt. Boldizsár 4. szülinapját ünnepeltük, ami ugyan ma van, de a nagy család tegnap jött össze (18 fő!)

Olyan meglepő a tempó, ahogy nő, okosodik, szinte hihetetlen! Hiszen most született! - mondjuk sokszor. Igen, persze, most... pont négy éve! ;)


Azóta azért sok víz folyt le a Dunán!
A változás ennyi. Gyönyörű óvodássá cseperedett a mi kis Szemünk Fénye. 💝


Ma a szüleivel egy cseh étterembe mentek ebédelni. Ott ugyanis a sült krumplit pöttyös bögrében adják. :))) Boldinak pedig az a kedvence, csak úgy, minden nélkül...



A tegnapi ünneplésen.:)









Legóból sosem elég! Okos játék ügyes kezű, kreatív gyerekeknek. Boldinak érdemes venni, mert türelmesen felépíti az összeset sőt, kitalál egyéb formákat is! Egy baj van csak, hogy nem engedi szétszedni és már minden polc, asztal Legóval teli.:) No, de ez legyen a szülők problémája!;)

Talán említettem, hogy mennyire szereti a harangokat és mindent, ami a haranggal kapcsolatos. Hogy készül, mekkora, hol, melyik templomban van, stb., stb. Na, ez az érdeklődés most kezd elmúlni, amit nagyon nem is bánunk, mert már túlzásokba esett... Vajon honnan jön egy ilyen kicsi gyereknél egy ilyen irányú érdeklődés?
Mégis, most találtam egy nagyon érdekes videót, ahol kis kézi harangokkal zenélnek, méghozzá egy Kodály darabot. Meg fogom mutatni Boldizsárnak, kíváncsi vagyok hogy reagál rá!;)
Isten éltessen egészségben kis unokám, Boldizsár, nagyon sokáig! 

Kivételesen ma jól teljesítettem a blogon is.;) Most viszont ideje aludni, mert reggel jönnek a tetőfedők!... Kattintsatok a linkre, nem sikerült másként megoldanom!

https://www.youtube.com/watch?v=Q0K5gXR4nf4

További, szép, csendes őszülést minden bekukkantónak!:)

4 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Először is Isten éltesse egészségben, szeretetben, békességben a kis ünnepeltet !
Tényleg rohan az idő - látom én ezt a sajátjainkon is, néha egészen hitetlenkedve....
A házbefedés remélhetőleg hamar elkészül, és szerencsétek volt ezzel a (egyébként sajnos) száraz ősszel.
A birsből valami csoda dolgokat varázsoltál, idén én még nem kaptam/tettem el, de a birsalmasajt készítése a mindig rám vár.

Tiffanylda írta...

Aranyos fodorka: Köszönjük a jókívánságokat. Jelentem, a tető kész, valóban nagy mázlink volt az idővel, no, meg a mesterekkel is! Újabb birs adag készült, talán ebből is lesz egy kis "csoda", ahogy te írod!;) Próbáld ki, nem ördöngösség!

Andrea írta...

Gratulálok én is a kis 4 éveseteknek! Nagyon szép kisfiú.
Jó, hogy túl vagytok a tetőcserén, tényleg ritka az ilyen szakember/ek/, szerencsésen kifogtátok az időjárással együtt.
Milyen szép kis torta, Te csináltad, vagy valamelyik pécsi cukrászatba készült?
Milyen szép munkákat készítesz mostanában?

Tiffanylda írta...

Andrea: köszönjük!:) A tortát Boldizsár anyukája készítette. Nálunk nem kell cukrászdában venni a tortát, vagy egyéb sütit, mindenki remekel a családban.;) Régóta hanyagolom az üvegezést, de talán a közelgő ünnepi hangulat megmozdít.

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons