2018/05/14

Kiállítás és egyebek

Vasárnap délután Benedek unokámmal elmentünk a PTE Botanikus Kertjébe, ahol dísznövény- kiállítás és -vásár volt.
Gondolom, a jó idő és kertészkedési szezon miatt, rengetegen célozták meg ezt a programot.
Mi már többször láttuk a botanikus kertet, így ezt kihagytuk és egyből az írisz kiállításra mentünk. Az idén is rengeteg színpompás virágot mutattak be, nem is tudnék választani belőlük!:)
A kedvenceimből mutatok párat.












A sok érdeklődő miatt csak közeli képeket tudtam készíteni, amiből nem lett mind jó, de talán érzékelhető a fajta - dúskálás.

Benedek kedvencei a kaktuszok, így oda még bekukkantottunk. Valóban gyönyörűek!













Innen kiérve sétáltunk egy nagyot a kertben, majd az árusoknál nézelődtünk. Szerintem - tisztelet a kivételnek - igen drágán adtak mindent. Én beleszerettem egy óriás citromot termő kis "fába" - kb. 30 cm -, állítólag félkilós termések lesznek rajta rövidesen... Hááát, most nem nézem ki belőle, de nagyon fogom kényeztetni, hogy úgy legyen!:)
Mindketten nehezen toleráltuk a meleget, ráadásul várt minket a finom vasárnapi ebéd, úgyhogy véget vetettünk a bámészkodásnak és hazaindultunk.

Délutánra - itt, a Mecsek északi oldalán - olyan hűvös lett, hogy hosszú ujjút kellett felvennünk a kertben. Csúnya felhők gyülekeztek, dörgött - morgott az ég, de semmi áldás nem jött, pedig nagyon kellett volna! Valahol biztos esett, mi annak mindössze a hűvös szelét kaptuk.

Egy mókuska meglátogatott minket - végre! - és sikerült - ablakon keresztül - lencsevégre kapni. Itt lakik sokadmagával a birtokon, a gyerekek látták az egész családot - két szülő, vagy több? min. 4 gyerek -, akikből egy most bemutatkozott. Rátalált egy tavalyi mogyoróra és jóízűen falatozott.:)



Mára megérkezett a hűvös, esős idő. A pagony növényei boldogok, nagyokat nyújtóznak. Én sem bánom, hogy szünetel a májusi nyár, a gyerekeknek is jobb, ha nem incselkedik velük a jó idő, hisz most jönnek az évvégi záró dolgozatok, arra kell koncentrálni, majd aztán a nyaralásra. ;)

Egy fotót felteszek a "nagyokról" is, ne csak mindig Boldizsár látszódjon, igazságtalanság! Bár, tőlük azt hiszem engedélyt kellett volna kérnem. ;) Majd utólag megteszem.


Legyen kellemes hetetek!:)

3 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Én idén már nem mentem el a virágkiállításra, hiszen sokszor voltam, meg amúgy a botanikus kertben is - de tudom, hogy mindig sok szépséget és különlegességet lehet látni.Szerencsétek volt, hogy épp most ilyen sok kaktusz virágzott ! Vajon idén nem voltak orchideák ? Nem írtál róla, pedig sok szokott lenni.
Gondolom megnéztétek a halakat is a kis medencében....

Éva írta...

Csodaszépek ezek a virágok! Szeretem és tetszenek nekem is a kaktuszok de én eddig még ha volt a szeretetemmel/vagyis a sok öntözéssel/ sikerült tönkretennem! De szépek az unokáid és mekkora nagyok már! Kívánok szép hétvégét az egész családnak sok szeretettel!

Éva írta...

Gondolom hogy nem unatkozol a nyári időszakban, csak érdeklődöm hogy vagy mi újság felétek? További szép nyarat és jó egészséget kívánok sok szeretettel!

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons