2016/04/19

Ruccanás 1-hez

Meg kell említenem azt a szép, segesdi templomot és kolostort, ami mellett elhaladtunk, mikor a Hertelendy kastélyhoz mentünk.
Segesd, Nagyatádtól nem messze fekszik, a Rinya patak partján.
Barokk temploma eredetileg ferences templom volt, melyet leromboltak a törökök, majd a németek "használták" a II. világháború idején, végül 1946 után szépen felújították.
Kolostor részében ma szociális otthon működik.

A templom szomszédságában lévő ház kerítése is régről maradhatott vissza, gyönyörű!


Ezt az egy képet nem én készítettem, útban volt a fa, sosem sikerült jól beállítani, így a netről csentem.

A kerítés oldalában láthatjuk a stációkat. Sajnos nem sikerült megtudnom, kinek a műve, nem jelölték sehol. Lefotóztam egyenként, mert szerintem szépek és hátha Aranyos fodorkát is érdekli, olyan, mint egy igazi golgota! ;)

















 Be volt zárva, így belülről nem láthattuk.

A törökök kiűzése után Segesd a Széchenyi család birtoka volt. A XIX.sz.-ban épült kastélyuk ma szociális otthon, parkja pedig jelentős természetvédelmi érték. Itt nem jártunk, nem volt időnk, csak kívülről láttuk.

Említésre méltó még a felsősegesdi Szentkút - amit szintén nem láttunk -, a településtől 2 km-re fekszik. Egy forrás ered ott, amit már a törökök is gyógyító erejűnek véltek, ezért gróf Széchenyi Antal kápolnát építtetett fölé és búcsújáró hellyé vált. Ma is sokan látogatják és gyógyulnak vizétől.

Ami a parkokat, kastélyokat illeti, hamarosan jövök többel is!:)

Kellemes hidegfrontot, szép napokat!:)

4 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

http://csendhegyek.blogspot.hu/2016/02/segesd-kalvaria.html

Egyenesen az alkotótól kaptam a képeket ! Spanics Katalinnak hívják. Tényleg szépek kis domborművek.

Névtelen írta...

Annyira szépek a stáció képei!! mindegyiknél elidőztem...

Tiffanylda írta...

Aranyos: köszönöm, hogy elküldted az alkotó nevét! Kitalálhattam volna, hogy előtte be kell nézni hozzád!...

kyOrsi: nekem is tetszettek!:) Tényleg sajnálom, hogy az alkotó neve nincs ott! Vagy ilyen vaksi vagyok.:(

Vicuska írta...

Köszönöm a kirándulást! Katalin munkái lenyűgöztek (köszönet Aranyosnak is :))

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons