2012/07/10

Ajándék, Barcelona 31.

Mikor fájó szívvel elhagytuk a Colonia Güellt, még csak du. 3 óra volt. Szerettük volna megnézni Barcelona legmagasabb pontján lévő Tibidabo hegyet, csúcsán a Szent Szív templommal, melynek a tetején egy hatalmas Jézus-szobor áll tárt karokkal. Onnan az egész város látható... lett volna...:(

A hegy neve a Bibliából származó latin szöveg, "...haec omnia tibi dabo si cadens adoraveris me" azt jelenti "...mindezt neked adom, ha leborulva imádsz engem."
Hát, erről sajna lemaradtunk, mert még nem volt szezon és a fogaskerekű, ami felvisz a hegyre, du.4-kor indult utoljára...:(  A képeket a netről mentettem.
Mikor a fogashoz indultunk, a buszból fotóztam gyönyörű épületeket. Ablakon keresztül nem lettek élesek, de a lényeg kivehető!

Megérkeztünk a fogas végállomásához.

Pont akkor jött le az utolsó járat...
Jól megnéztük, aztán elindultunk vissza a városba...

Egyik téren éppen petanque bajnokságot tartottak az öregfiúk!:) Legalább fél órát álltunk és bámultuk őket, nagyon jópofák voltak!:) Figyeljétek meg, egyikük kezében van egy madzagon lógó, piros dugószerű valami, amiről kiderült, hogy egy mágnes és ezzel váltja ki a hajolgatást!!!:) Micsoda poén!:D Jó kis labdaszedő szerkentyű!
A győztesek!:)

A városban rengeteg, szebbnél szebb kút van, amiből inni is lehet, nem csak dísz!...
Ez a kutyus gazdi nélkül rohangált és kért inni.
 Adtak neki.:) Aki épp arra jár, megnyomja a gombot. Ilyen egyszerű és természetes.
Még egy nézelődős napunk van hátra. Eddig - kivéve Tibidabo-t -, minden program úgy sikerült, ahogy itthon megterveztük!

Folyt.köv.

Bele kell húznom, mert jönnek az új témák és még a márciust sem zártam le!:)

Elviselhetőbb volt a mai nap, talán a kis szél miatt, de mifelénk még mindig nagyon meleg van!...
Jó szelet, nyaralók!:)))

trollanyu írta...

Végre itt a folytatás:) Ildi, akkor nincs más hátra még vissza kell menned Barcelonába, fel kell menned a Tibidabo hegyre a fogaskerekűvel:) A buszbol is elég jó képeket készítettél.
Nálunk meg esik, ma éppen nem esett, de a hét többi részére esőt és áradásokat mondanak, pont mikor szabin vagyok:(

Tiffanylda írta...

Erzsó, neked is el kellett volna jönni a gyerekekkel!:) Sajnállak a pocsék idő miatt...
Ó, igen, vissza kell menni mindenképp, mert kb. a tizedét láttuk így is csak a látnivalóknak! Majdcsak nyerünk a lottón!:)

Ilona írta...

Igen, igen, vissza kell még menni nekünk is, ezért IS, meg a többiért IS, mégegyszer legalább látni kell, és érezni is. Csodásak a képek IS, meg ami emléket felidéznek. Felejthetetlen.

Bogi írta...

Ha ez csak a tizede, amit megmutatsz, mennyi minden lehet még ott... Még mindig szeretem ezeket a beszámolókat. Olyan szép képeket készítesz és annyi mindent észreveszel, ami mellett én biztos elmennék...

Tiffanylda írta...

Ilonamamzi, örülök, hogy te is így érzed!:)

Mircikém, ennek a városnak olyan feeling-je van, hogy az leírhatatlan! Minden szegletben van valami csoda, hidd el, nem tudnál elmenni mellette!:)

Üzemeltető: Blogger.

Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons