2012/06/29

Legalább a gyümölcseit...,

... ha már tengert nem láthatunk a nyáron!:)
Makacska konyhája blogján olvastam ezt a finom receptet és eszembe jutott a sajátom, amit tavaly nyáron főztem utoljára, ki tudja mi okból vártam eddig? Valószínű akkor is a herkentyűk ára tartott vissza, mint most, de - egyszer élünk alapon - próbáltam gyorsan elfelejteni az összeget és vettem egy 40 dekás "vegyi gyümit", a tengeri fajtából!:)))

Az én receptem, így szól:
Lábasba teszek egy teás kanál vajat, egy evőkanál olívaolajat, majd hozzá egy rendes fej apróra vágott hagymát és üvegesre párolom. Két, nagy gerezd fokhagymát nyomok rá, 1-2 percig kevergetem, majd rázúdítom a tenger csodás gyümölcseit úgy, fagyottan, ahogy van (minél több, annál jobb!), só, bors ízlés szerint. Összekeverem és hagyom kicsit párolódni. Addig kiszaladok friss majorannáért a kertbe, ami az idén elég kevés lett... Apróra vágva megszórom vele és egy löttyintés száraz, fehér bort adok hozzá. Végül meghintem egy kanál liszttel és állandó keverés közben 4 dl tejszínnel teszem csodálatossá! Nem is vagyok elfogult!:)))
Spagetti, penne, esetleg masni tészta illik hozzá.
Mi nagyon szeretjük. Arról nem beszélve, hogy 10 perces kaja! Megfőzni. Megenni még annyi sem!:)

Két fotót készítettem róla, az egyiket a konyhában,...

... a másikat az udvari asztalon.

Megmutatom a szerencsétlen, ámde fantasztikus aromájú majorannámat is...
Szerintem még nőhet, "dúsulhat", de csak ha nem használom!:)

Jó étvágyat annak, aki esetleg kipróbálná!

4 megjegyzés:

Éva írta...

Biztos nagyon finom. Ki is próbálnám de inkább csak csirkehússal! A majorannád pedig akkor fog dúsulni éppenséggel ha minél többször szedegeted!

trollanyu írta...

Hú de jó kis finomságot főztél, szívesen ettem volna nálatok, én nagyon szeretem:) A majoranna az egyik kedvenc fűszerem, ha visszavágod, akkor elvileg tőbb hajtást hoz.

Tiffanylda írta...

Kösz a tanácsot Lányok! Most ezt a keveset is vágjam vissza?:( OK, kipróbálom!

Kati írta...

Illéskrisz nekem is ajánlotta a fehérbort a tenger gyümölcseihez:) Csak ki kell próbáljam:)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons