2010/12/12

GASZTRO-KUKKER összegzése

Háát, "eljött a nap, mint várva vártunk, az égen csillagfény ragyog..." - kedvenc versem, amit az iskolásaimnak mindig megtanítottam adventkor! Majd az értékelés végén beteszem az egészet, tanuljátok és tanítsátok meg Ti is gyermekeiteknek!:)

Drága pályázó Barátaim és minden kedves Követőm, kíváncsi Kukkolók, Recepthajhászok!!!:)))

Egy kis összegzés, értékelés első posztra, mert nem fér ide minden... Este folyt. köv...

Nagyon szépen köszönöm a 11 pályázó lelkes gyűjtőmunkáját! Kaptam recepteket  Szerbiából, Romániából, USA-ból is!:) Nekik külön köszönet, hogy beálltak a játékba! Összesen 54 darab ételféleség gyűlt össze, amiből rendkívül nehéz volt választanom! Nem is választottam!:))) Mind tetszik!!!

A legnagyobb gondom az volt, hogy kevesen teljesítették azt, amit kértem! Vagyis dédikéitek, nagymamáitok, régi, bevált, ünnepi receptjeit szerettem volna besuttyantani a karácsonyi menübe, hogy ne legyen egyhangú, mindig ugyanaz...
Rájöttem azonban, hogy pl. Grétinek simán lehetnék nagyanyja, sok pályázónak anyja..., mi a csudát akarok? Sajnos, ami Nektek réginek számít, az én vagyok és az én receptjeim!:)))

Szerencsére, találtam pár igazi "leletet", ami talán a múlt századba vezet vissza!
Ilyen pl. Irénke néni pogácsája és az a bizonyos - ma már nagyon egészségtelennek mondott - TÍMEL szaloncukra, ami tömény cukor és aroma-féle. Én még kislányként ott álltam Nagyanyám mellett, amikor készítette....
Ilyen lehet KERA sós perece, amit valamikor kemencében sütöttek...
Biztos, hogy nagyon régi, ÉVÁTÓL  kapott háromszéki velős, tormás leves, hiszen a disznóvágás nem mai találmány és valószínű ezt rendszeresen alkalmazták, mint az orjalevest stb.
Nem mai, MÓNIKA  anyósától örökölt mézes paprikája sem, sőt, a sült paprika, amit kb. 30 évvel ezelőtt próbáltuk ki itthon...
ZSUZSÁTÓL, a Zsurek, egy lengyel étel, amit 40 éve ettem először Zakopánéban... Hogyne lehetne hagyományos, régi étele egy családnak!? Nagy sikernek örvend  a  menüje is, az a bizonyos töltött szűz, velős, burgonyaropogóssal, na, meg a sok édesség, amiből válogathatunk az ünnepekre!:) A gömbpalacsinta kipróbálva, különleges és finom!?)
El kell árulnom, hogy ZSÓFI  menüje lett nálam a sztár, mert valóban régi, számomra ismeretlen és nagyon izgalmas ételeket tartalmaz! Igazán sajnálom, hogy nem talált hozzá egy főfogást!!! Pászkagombóc.., gesztenyemártás??? Ki kell próbálni!!! A mártásról nem is hallottam! A burgonyás, mákos kevertet viszont kétszer megsütöttem már...:)
ZSOLT, - mint egyetlen férfi pályázónk -  mézescsíkja régi és egyszerűen finom! A történet megható és örülök, hogy egy kis emléket állíthattunk a  recept közzétételével,  Dédikéjének!:)
Mónika 18 receptje után,  EDIT  küldte be a legtöbbet, 10 db-ot - de a darabszám nem számít!!! -, viszont ott volt teljes menü, az isteni gombaleves, almás csirkecomb... - amit nagy örömmel fogadott a közvélemény - és egy halom mennyei édesség, nem beszélve a diós pogácsáról, amit azonnal megcsinálok!!!  Viszont a csirkecombosat,  nem érzem olyan réginek. A cserépedény az. Esetleg ez bizonyítaná, hogy nem mai? Lehet! A kukoricalisztes, gyümölcsös süti, ma már reformnak számít, vagy nem? Mindenesetre "kiprószálom"!:)))
KATHY, egy nálunk teljesen extrának számító mexikói menüt küldött, ami nagyon jól hangzik - persze, ízlés dolga, ki, hogy áll a mangóval? A spárgás sertéshús biztosan nagyon finom, s mivel imádom a spárgát - ha friss! - ki is fogom próbálni, de csirkével! Bocs Kathy!:)))
GABY ERIKA  sütije is ismeretlen számomra, de bizonyára nagyon finom! Megsütném, csak nem tudom, hogy a kávét mivel helyettesíthetném, merthogy allergiás vagyok rá!? Nem írtál róla, hogy mennyire ünnepi ez nálatok? Csak alkalmakkor sütöd?
GRÉTINEK, - legifjabb pályázónknak -, hiába lehetnék a nagymamája, nem is hallottam erről a jópofa márványos pudingosról!:) Köszi, hogy elküldted! Azt mondod, szeretik az unokák? Mindenképpen kipróbálom, hátha bevágódok náluk!!!:)
MÓNIKÁHOZ  vissza kell térnem, mert 10 fantasztikus likőrjét, 4 igazán nem hagyományos - ahogy Kicsoda írta kommentjében -, nagyon is mai és egészséges - amennyire az édesség egészséges tud lenni...- szaloncukrait, azonnal puha mézesét, mézeskockáját , - kalácsát, egyáltalán a lelkesedését... nem hagyhatom szó nélkül! Köszönjük szépen a "szakácskönyved"  részét, hogy megosztottad velünk!!!
Nagyon remélem, hogy nem hagytam ki senkit! Minden receptet nem sorolok fel, de ez nem azt jelenti, hogy ne lenne olyan értéke, mint a felsoroltaknak!!!
Igazán megtisztelő, hogy részt vettetek ebben a játékban, nagyon szépen köszönöm MINDENKINEK!!!
Jó lenne, ha a következőbe is bekukkantanátok, sőt, hoznátok magatokkal újabb emberkéket!:) Merthogy lesz következő, az már biztos, csak előbb megvárnám a tippet, hogy a Gasztro-kukker 2-be mit várok??? Évának van tippje, csak még nem érkezett meg! Bátorítanék mindenkit, hogy tippeljen!:)))
Este lesz sorsolás a véleményeket beküldők közül! Szintén 11-en írtak, nevük a kalapban!:)))
A díjakról egyelőre annyit, hogy minden résztvevőnek repül egy angyal, plusz.....:)))) A többit ebéd után, mert éhen vagyok halva!!!:))) Nehogy lerágjátok a körmötöket!!!:)))
Íme, a szép versike, hovatartozástól, hívéstől függetlenül!

Pohárnok Jenő:
Karácsonyfa alatt

Eljött a nap, mit várva vártunk
Az égen csillagfény ragyog,
Jézuska fáját ím' elhozták
A halkan szálló angyalok.
Köszönjük neked, édes Jézus,
Hogy szíved minket így szeret,
S az angyalok dalával együtt
Dicsőítjük ma szent neved!
S ha elmúlik majd karácsony,
Te akkor is maradj velünk,
Míg élünk, ezt a kis családot
Szeresd, ó édes Istenünk!

2 megjegyzés:

bemka írta...

Köszönöm nektek, köszönöm neked is :))

Tiffanylda írta...

Drága Bemka, nagyon hiányoltalak!...
Nincs mit köszönnöd!

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons