2010/09/19

Még mindig eső...

A hétvégi programot meghatározta ez a  kritikán aluli időjárás! Kénytelenek voltuk lakáson belül ténykedni, pl. elhelyezni egy-két vödröt  a mennyezeti beázások alá...:(
Azért ennél többre is futotta az időnkből!:)  Készítettem néhány medált, újabb madarakat - bár még van egy kis munka mindegyikkel -, nagyjából elégedett vagyok.
Délután sütöttem egy tönkölybúzás kenyeret, amiből kettő lett!:) Történt ugyanis, hogy a két kávéskanál sót, két evőkanálra módosítottam véletlenül.... A front sok mindenre képes!!! Némi hezitálás után, mindenből beleszórtam  még egy adagot, kivéve a sót. Így aztán két kenyér lett. Egyiket én tettem a sütőbe, a másikat átadtam a szomszédnak - akik a lányomék.:)
Közben ELÁLLT az eső!!! Azonnal kirohantunk és felszedtük a napok óta potyogó diót. Az is kiderült, hogy rengeteg gomba nőtt és növöget a birtokon, amivel sok dolgunk lesz a napokban, hála az égnek!
A kenyerek megsültek - az enyém kicsit sötétebb lett - fantasztikus vacsoránk volt, amit a gyerekekkel, unokákkal töltöttünk.
A hétvége kulturális részét - a zenehallgatás mellett -, még egy kis olvasással próbálom pótolni, de már nem sokáig....

11 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Tudom, a nagy családnak nem egyszerű a rendszeres kenyérsütés - de lám, ünneppé tehet akár egy vasárnapot is ! Én nagyon a házi kenyérsütés pártján állok (ha ez eddig még nem derült volna ki).
Milyen gombák nőttek ? Nekem is el kéne mennem, egyik kedvenc időtöltésem a gombászás. Kár, hogy vargányázós helyet csak egyet ismerek, de ott már évek óta nem találtam - vagy kipusztult, vagy rosszkor mentem, vagy megelőztek.
A pirulóvargányás helyemen meg erdőt irtottak, és most a sűrű aljban nem tud nőni szegény gomba...

Kőrösi Mercédesz írta...

Akkor végül is nagyon hangulatos hétvégétek lett! De jó! Meleg családi fészek, házi kenyér illata... hmmm...
A medálok tetszenek!

Tiffanylda írta...

Aranyosfodorka: A fenyvesünk aljában rizike van, de rengeteg! Nem mindenki ismeri és kicsit szkeptikusak is, akik először látják, mert eléggé mérgezőnek tűnik így első látásra!:)Sárgás, kissé tölcséres, halványzöld körkörös csíkozással és ha eltöröd, naracssárga lé buggyan ki belőle!:) Nagyon izgi! Fűszeres illatú, roppanósan kemény! Szinte savanyúba teremtették! Vargányát én se szedtem nagyon rég!Mikor Nagymáté pusztán erdészkedtünk, akkor abból tettem el! Ott rengeteg volt mindig...
Merci:
Igen, jó volt, hasonló családi hangulat, mint a tiétek, csak itthon!
A medálok félkészek... Az elsőt imádom, olyan, mintha baracklekvárral öntötték volna fel!:)))

Kicsoda írta...

Azt hiszem ez az `egyutt a csalad` hangulat, amit nagyon irigyelek toled, es remelem nekunk is sikerul majd a gyerekekkel megvalositani.
A borongos idoben a hazi sutesu kenyer illata nagyon meg tudja valtoztatni az ember kedvet. En most toltott kenyeret sutottem;-)

Tiffanylda írta...

Kicsoda:
Mivel töltötted a kenyeret???
Úgy gondolom, hogy nálatok is kivitelezhető lesz az "együtt a család" hangulat! Őszintén, nekem ehhez egy kis vidéki élet is kell...Pécsett éltem és Bp.-en is, de a mostanival összehasonlíthatatlan!

Névtelen írta...

Nem kell mindent elhinni, de :
Vénasszonyok nyara
és esetleg ezt :
Ősz
(persze, csak ha működnek...)

Kicsoda írta...

Sima kenyertesztat kinyujtottam es sajtot, porehagymat es aszalt paradicsomot (csak keveset) tettem ra. Aztan feltekertem es olyan kor/oriaskifli formaban megsutottem.
Igen az nagyon erzodik, hogy most jol erzed magad ott, ahol elsz:-)

Névtelen írta...

Sajnos, nem tudok @Aranyosf.-hoz belépni!
De talán itt sem árt közölnöm :
Gombaszedés
vagy
Cikk végére tekerni
Egyes erdőkben még a séta is tilos ! (szarvasbőgés-vadászat- stb.) pontosítandó.
1 kg mohát (!) 1800-ért vesznek !- de tilos a gyűjtése!
(stb.) Google)
Hát...ebben a "szellemben!"
:-) :-)

Tiffanylda írta...

@X-nek: nem hiszek én már egy meteorológusnak sem!
Köszi a tanulságos cikkeket, érdekesek! Nem tudtam a szabályokról, de hát érintve se vagyok benne, mert saját terület, meg aztán, itt az erdész mellettem, elég ha Ő tudja!:)))
Ma 4kg gombát szedtünk csak, már a dunsztba van! Viszont, ha lesz még napsütés, akkor folytathatjuk a betakarítást!

Tiffanylda írta...

Kicsoda, nagyon jól hangzik a kifli-kenyér receptje! Ki fogom próbálni!:) Csak szárított paradicsomom nincs. Tavaly próbálkoztam vele és képzeld el, hogy szinte szénné égett, mert a napra tettem, hogy hamarabb kiszáradjon! Sikerült!:)

Szegusz írta...

Érzem a friss kenyér és a fincsi gomba illatát! :))
A medálok nagyon szépek! Ügyi vagy! De ezt tudtuk! :)

Üzemeltető: Blogger.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons