2012/09/20

Lakatlan szigeten 13.

Korán reggel Aranyember a sátorból katapultált - valószínű a tegnapi házi tejtől -, így elég korai volt az ébredésünk. Nem bántam, mert ismét jót sétáltam, ill. sétáltunk a még félig alvó parton, közben Unicummal kezeltük a problémáját...

Alig kelt fel a nap, máris érezni lehetett a kánikula megérkezését. Beindult a hajóforgalom is.

A reggeli finomra sikeredett. Maradék sliced bacon-t sütöttem, mellé tojás és egy kis zöld... Gyorsan elfogyott. Aranyembert sajnáltuk, mert diétára ítéltetett. Parázson sütötte a pirítós kenyerét.:(

Vasárnap lévén, zavaróan berregtek a motorcsónakok, mindenki igyekezett kimenekülni a város forró falai közül.
Ma, a "mi" eddigi csendes partunk is kikötője lett néhány számunkra ismeretlen embernek, családnak, ami szokatlan volt. Szerencsére már nagy a zátony, így mindenki elvonulhatott kedvére. Még nem értük el a városi strandok tömegszintjét!:)
Ismét jöttek barátok, akik a strandról besétáltak hozzánk egy kis beszélgetésre.Egész nap az árnyatadó  óriás füzek alatt olvasgattunk, játszottunk és sűrűn úsztunk a zátony felső csücskéből az alsóba, hogy hűsítsük magunkat. Az úszás nem felelt meg sportolásnak, mert vitt minket a Duna, csorogtunk lefelé!:) Árral szemben, ritkán erőlködtünk...A víz hőmérsékletét nem tudtuk, de ilyen melegnek még sosem éreztem! Akkor volt a Balaton 27-28 fokos... A folyó szerencsére mindig hidegebb!

A parton, barátaink kisfia apró halakat fogott, alig látszanak, de gyönyörű gazdájuk szépsége feltűnő!...:)

Elhozta a kis vödrében megmutatni és újságolta, hogy békák is vannak, de ő egy kicsit fél megfogni, pedig nagyon szeretné!... Az unokáim kézzel fogják, kár, hogy nem voltak már itt! Én nem voltam magamban annyira biztos, de bevállaltam!:)... Kerítettünk egy uborkás üveget és ügyesen megfogtunk egy példányt.

Átadtam megőrzésre, de Donát kérte, hogy inkább ketten fogjuk és úgy mutassuk meg anyáéknak...
Volt nagy öröm!:))) Körbehordtuk a parton, mindenki illendően rácsodálkozott, aztán ünnepélyesen elengedtük.

Ebéddel nem volt gondunk, mert bőven maradt tegnapról krumplileves, egyébként meg nem is hiányzott az étel ebben a melegben.

Katáék sátrat bontottak. Felváltva úsztak, pakolásztak, mert estefelé ők is hazaköltöztek. Újabb programok vártak rájuk.
A strandolók és a barátok is lassan hazaindultak...

Közben újra megjelent a tegnapi siklórepülők egyike, nagyon merészen leereszkedett és odaszólt a csónakosoknak valami vicceset...:)

Kicsit bámészkodtunk, aztán lassan, de felfogtuk, hogy kettesben maradtunk. Nem is emlékszem, mikor volt utoljára ilyen a zátonyon?!:)
Természetesen a tábortűz nem maradhatott el, az kettőnknek is jár!:)

Könnyű vacsora, beszélgetés, majd kisétáltunk a spiccre - a zátony vége, ahol nincsenek fák, csak a homokos part - és felnéztünk az égre. Rengeteg csillag volt! Elkezdtük keresgélni az ismert csillagképeket és hogy kényelmesebb legyen lefeküdtünk a meleg homokba, mint gyerekkorunkban...:)
Olyan isteni meleg áradt belőle, hogy úgy döntöttünk, kint alszunk!:) Alig vártam ezt a lehetőséget!  Hálózsák, kispárna és indult a kényelmes éjszakai bámészkodás, bele az álomba... Mesebeli volt!:)

A fotó, a homokból készült fekve, a Dunán visszatükröződő, kelő Hold...
Jó lenne minden este így elaludni!...

Ezek a fényképek nem sikerültek jól, mert valami történt a gépemmel, de máig nem derült ki, hogy mi! Azóta megjavult magától... Valószínű elnyomtam valamit, egyébként meg jobban kellene értenem hozzá!

Kellemes, szélmentes, őszi időt, szép napokat mindenkinek!:)

trollanyu írta...

Ildi, ez egy csoda nyaralás volt és ilyen klasszul dokumentáltad az egészet, könyveket kéne írnod, de tényleg. A végére pedig ketten maradtatok, nyugalom és romantika:)
Egyszer én is beállítottam a gépet, minden kép zöld lett, de ma sem tudom mit csináltam:)

Piros írta...

Hát ez a nyaralás nagyon romantikusan fejezödött be !!
Én nem mernék a szabadban aludni .. mert félnék, hogy a békák rámugrálnak.(de különben irigyelllek ezért a csodálatos üdülésért)

Éva írta...

Tudtam hogy most kell benézni hozzád, hiszen most voltak a békák!:-)) Olyan ahogy olvasom mintha régen történt volna közben most volt nem is olyan rég. Nagyon romantikusan fejeztétek be! Csodás nyaralásotok volt az idén is az már biztos! Aranyember egy ideig akkor nem fog inni házitejet!:-))

Üzemeltető: Blogger.

Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons