2012/08/22

Lakatlan szigeten 4.

Éjszaka ismét esett egy kicsi, de csak ijesztgetés szintjén. Mindenki szárazan ébredt!:)

Reggel érezni lehetett a hidegfrontot, felfrissült a levegő és 38 fok helyett 28-cal kellett beérnünk... Sanyarú sors!:)
11 körül már hét ágra sütött a nap!
Átmenetileg két fővel kevesebben lettünk - jó annak, aki egyik nyaralásból a másikba mehet!:) -, de a létszám szinte folyamatos volt, mert napközben jöttek a bajai barátaink strandolni.
Ma rossz hírt hoztak. 3m-es vízállásról 4m-re emelkedik a Duna, ami azért rossz, mert kevesebb lesz a homokos part és lehet, hogy ha elmegy egy nagy hajó, hullámai csiklandozzák a sátorban a talpunkat...
Értetlenkedtünk kicsit, mert nagy volt a szárazság, úgy gondoltuk, hogy a tegnapelőtti eső nem okozhat ekkora vízszint növekedést.
Közben eszünkbe jutott, hogy a nagyobbik anyalányék Düsseldorfból - az egyébként csodálatos élmények  mellett -  a rossz időről számoltak be. Ott folyamatosan esett és 15-20 fok volt.  Tehát onnan várható a sok víz! Csak nehogy költöznünk kelljen!:( 4m fölött bezár a bazár...
Spagetti volt az ebéd - hús nélkül -, de elfelejtettem fotózni a "sok dolog" miatt:), így csak egy nagyon gyors és rossz kép készült, mert már éhezett a társaság és kiszedték a kezemből...
Ismét egy irigylésre méltó, aranyos hajó  csurgott le előttünk.
Mindenkinek tetszett...
A gyerekek rengeteget kártyáztak Katával, nagyon tetszett nekik ez a "Solo" játék!:)

A nap újabb híre, megjelentek a csíkos hátú pirókegerek, mint minden évben!:) A gyerekek már nagyon várták őket - mi nem annyira, de tudtuk, hogy ez lesz! Előre mindent bebiztosítottunk, amiben kárt tehettek volna!
Az óriási füzek tövében járataik vannak és onnan jöttek elő.
Szelektív szemétgyűjtés volt. Az üveg, fém, műanyag külön zsákokban ment Bajára, ha éppen valaki lejött strandolni a városból, felküldtük vele. Az ételmaradékot a halak kapták - sok nem jutott nekik:) -, na, meg az egerek, egyéb szerves ment a szemetes gödörbe, amit Aranyember ásott még első nap.
A másik mély gödör a bizonyos víz nélküli vécé, az ún. "pottyantós", ami használat után "homokkal beborítós" módszerrel működött kiválóan, a táborozáshoz képest sterilen.:) Az erdőből panorámás kilátás nyílt a Dunára, ami igen megnyugtatóan hatott...:))) Egy fotó az "ülőkéről". Alatta a gödör, mellette a homok, kézben a kis ásó, vagy lapát a hantoláshoz...:) Ez is része a táborozásnak, jó, ha tudjátok, hogy működik!:D
Jövőre már komolyabb tervek vannak a komfort növeléséhez..., de erről majd akkor!:)

Délután egy kis traccsra jöttek hozzánk kisgyermekes barátok Lucával és Donáttal, meg egy cuki vizslával, aki nem akart hazamenni!:))) Úgy élvezte a Dunát, a zátonyi illatokat, szagokat, hogy induláskor vagy háromszor kiugrott a csónakból! Gazdija nagyon mérgesen kellett, hogy rászóljon, mire végre szót fogadott. Sajnáltam szegényt...
Lassan esteledett, szállingózni kezdtek a szúnyogok, amihez eddig nem voltunk szokva.
Beizzítottuk az esti tábortüzet, hátha elmenekülnek, meg aztán szalonnát is szerettünk volna sütni! Különben is, tűzrakás nélkül nem zátony, a zátony!
Sokáig beszélgettünk szalonnázás közben. Aranyember meggyújtotta a sátor előtti fáklyákat és a csónakokat jobban kihúzta a partra, egy-egy nagyobb karóhoz kötve. Ekkor éreztem, hogy nem csak bennem van egy kis izgalom, a várható árhullámot illetően!...
Bebújtam a sátorba és minden fontos dolgomat egy helyre tettem a fejem fölé...
Folyt.köv.

A nyaralóknak kellemes barlanglátogatást, a dolgozóknak mit mondhatnék..., együttérzésem ebben a hőségben!:(

Kati írta...

Ezek a tábortüzek, de jó volna elüldögélni mellettük:) Nekünk is van egy rövidszörű vizslánk, imádja a vizet, és a szeretetet:)

Susu írta...

Engem is teljesen elkábítanak a képek! Fantasztikus lehet ott...

MrsSame írta...

De ennek most egy kis sült szalonnát. :D

trollanyu írta...

Csoda hangulatosan tudod leírni, mint egy regény, ez is olyan jó sorozat, mint a Barcelona:)Na és a képek, szuperek, a fényképezőgépet mindenhova viszed magaddal? Itt nálunk már munka és iskola van, semmi móka és kacagás, sjna:(

Piros írta...

A nagy sátratok kimondottan elegáns !
Annyira romantikusnak tünik minden - ha nem lennének az egerek. Én már elmenekültem volna !

Tipitá írta...

Hú, az az egérke! Áááááá! Én nagyon nem birom őket, de szerintem a lakatlan szigetbe még ők is beleférnek!

aranyos fodorka írta...

Lám, hányfélék vagyunk… Ha a kajákhoz nem fér hozzá, engem cseppet sem zavar(na) egérke. Sőt. Külön egér-megfigyelő akciókat tartanék, mert amúgy okos kis állat ám !
A másik „állathoz” csak annyit: könnybe-lábadt a szemem :-( …..

Vízicsibe írta...

Jaj de jó olvasni, még este miattad kapcsoltam be a gépet! Mi is a Dunán vagyunk egész nap, még van pár nap szabim, és közben ezerrel készülünk a Göd Kupára, az év legfontosabb kajak-kenu versenyére :) .
Várom a holnapi folytatást.

Üzemeltető: Blogger.

Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons