2012/08/24

Lakatlan szigeten 5.

Miután Aranyemberem korán elhajózott otthoni ügyeket intézni, két kis hálótársam között ébredtem.:)
Nem volt véletlen a tegnapi aggódásunk, bizony rengeteget jött fel a víz! Halkan kiosontam a sátorból, felmérni a terepet.

Még nem vészes, de jó lenne, ha megállna!...
A gyerkőcök is felébredtek és kérték, bújjak vissza, hiszen elmaradt a mesélés!:) Mivel borús volt az idő, tovább meséltem, mint máskor.
Reggelizés közben láttuk ezt a szép hajót.
A többiek is később keltek ma, kicsit lassabban indult a nap, mint máskor. Szerencse, hogy időmilliomosok voltunk és mindenki azt csinált, amit akart!:)
Sétáltunk a parton, szemügyre vettük, hogy sokkal kisebb lett a strandunk, eltűnt a botocska, amivel megjelöltük este a vízállást...
A nagy bámészkodásba szerencsére észrevettem, hogy a sátrunk tetején eltört a rúd, aminek elvileg nem szabadna. Egymásba illeszthető, rugós darabok..., nem is értem! Szét kellett szednünk és a barátnőm segítségével, praktikus női gondolkodással - ne nevessenek a férfiak!!! - egy másik, használaton kívüli sátorból kiszedtük a rudat és ugyan rövidebb volt a kelleténél, de megoldottuk a problémát! Nem részletezem... Jó lett! Az igazat megvallva, még jobb lett, mikor Aranyember visszatért, mert neki ennél is jobb ötlete támadt, de a lényegen nem változtatott sokat! csak annyit, hogy győzött a férfi gondolkodás!:)
Ma nem strandoltunk, de olvastunk, főztünk, játszottunk, stb.
Az ebéd szilvásgombóc és az ebből adódó tésztaléből,  Dunyhás-féle tésztaleves kerekedett. Isteni volt mindkettő!
Katitól tanultam meg a - számunkra - igazi gombóc készítését, nagyon bevált, sokat emlegettük!:) Vittem otthonról 2 üveg szilvabefőttet - mivel még az idei éretlen volt - és abból készítettem 30 db-ot. Egy kis nudlira is futotta a tésztából.

Sajnos, fahéjat elfelejtettem vinni!:(  Doma azonnal segítségemre sietett...:))) Ez nem lehet gond! Szedett egy kicsit!:D FA, HÉJ... Világos!:)  Nem sértődött meg, hogy nem használtuk fel, megértette, hogy ez nem az a fa.
Megtette sima porcukorral is, ami elég darabos volt.
A leves barátnőm remeke, régi emlékeket és ízeket ébresztett bennem... Milyen rég készítettem!
Ismét egy jópofa hajócska haladt el előttünk!:)
Miután ebéd közben egy kisebb zápor is kerekedett, és a pavilont megemelte egy "pöff", a széliránnyal szembe fordítottuk és komolyabban lecövekeltük. Kétségtelen, nem volt strand idő, de hideg sem! Kb.20-22 fok.
Jóllakottan eldőltünk, mindenki pihent.
Egyszer csak jött az ötlet, hogy kenuval, kerüljük meg a zátonyt a gyerekekkel, hadd lássák, mi van mögöttünk! Jelzem, átmentek ők már oda a kis erdőn keresztül, de mégis más a vízen! Kicsit kibújt a napocska is, így bátrabban indultunk neki.
Irány, a Dunán lefelé!

Itt kanyarodtunk jobbra...,
... és már hátul is voltunk!:)

Ugye szép?
A végén ismét jobbra...,
... egy kacsát próbáltam lefotózni, de az őrületes tempó miatt:) nem sikerült!
Célegyenes...,
..., ahol jól látható, hogy már az alsó fák is vízben állnak...,
... kikötöttünk.
Látjátok, ahol a kövek vannak, ott volt tegnap a szalonnasütés!

Megtaláltuk az egyik kő polcunkat is benőve!:)

Bogi szerint megfelelő ülőke!:)
Néhány kép a sziget legérdekesebb állatairól és növényeiről.

Idill a parton.

Az esti tábortűz már nagyon felkerült a sátrak közelébe és inkább csak jelzés szintű, nehogy a magasban meggyulladjanak a füzek!
Közben jött a telefon a vízállást figyelők köréből, hogy holnapra még fél méter magas víz várható..., aztán elindul az apadás... Hááát, ha ezt megússzuk szárazon!!!....Izgulok...
Folyt.köv.

Igyekszem, de nem biztos, hogy minden nap jövök, kicsit sok az egyéb tennivaló...
Múljon a kánikula, mert ez már nagyon súlyos embernek, állatnak, növénynek egyaránt!
Vigyázzatok magatokra, legyen szép napotok!:)

aranyos fodorka írta...

Remélem a szigetvilág újonnan felfedezett állatait bejelentettétek a WWF-nél ?
Csak nehogy úgy járjatok, hogy jövőre már nem tudtok itt táborozni, mert a sziget tele lesz kutatókkal :-)
Amúgy szerencsések voltatok, hogy nem emelkedett tovább a víz....

Kati írta...

Akkor egy kicsit én is ott voltam a szilvásgombócaim révén veletek a lakatlan szigeten:)
Játék van nálam, szívesen látlak:http://makacskakonyhaja.blogspot.ro/2012/08/nyarbucsuztato-lancjatek.html

bemka írta...

Piros írta...

De megkivántam a finom szilvásgombócot ! Én még egy modern konyhában is macerásnak tartom az elkészitést (de lehet,hogy a krumpli minöségén - vagy az én lustaságomon múlik!!)
Mivel 19 napig voltatok a zátonyon, nem izgulok, hogy elöntött Beneteket a Duna.

trollanyu írta...

Szuper volt ez a rész is Ildi, de most nekem is a szilvás gombócon jár az eszem, pedig már majd 11 óra van:) Izgulok, megyek elolvasom a következő részt:)

Üzemeltető: Blogger.

Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons